معاون پرستاری وزیر بهداشت اعلام کرد:

رشد ۳۰ درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری

1402/02/01 - 14:57 - کد خبر: 90903
پرستار

نصر: معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد ۳۰ درصدی ارزش نسبی (k ) پرستاری که به افزایش کلی ۷۵ درصدی درآمد حاصل از تعرفه پرستاری می‌انجامد، خبر داد و گفت: تعداد خدمات پرستاری از ۱۷ به ۲۷ بسته خدمت افزایش یافته است.

به گزارش نصر، عباس عبادی - معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی در وزارت بهداشت برای تدوین سند بازتوزیع و ارزشگذاری خدمات ( kپرستاری) برای سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این سند در سال جاری به طور کامل اجرایی می‌شود. 
وی افزود: در جلسات کارشناسی دبیرخانه شورای عالی بیمه و در ادامه رایزنی‌هایی که با  سازمان‌های بیمه‌گر و دبیر شورا از طریق معاونت پرستاری انجام شد، رشد ۳۵ درصدی در ضریب ریالی از ۱۴ هزار و ۹۰۰  تومان به ۲۰ هزار و یکصد تومان و میانگین رشد بالغ بر ۳۰ درصدی ارزش نسبی (k پرستاری) تصویب شد که منجر به افزاش کلی حدود ۷۵ درصدی درآمد حاصل از تعرفه و همچنین افزایش تعداد خدمات از ۱۷ بسته خدمت به ۲۷ بسته خدمت گردید.
عبادی با بیان این که افزایش درآمد یاد شده، نشانه رشد رو به جلوی تعرفه پرستاری است، گفت: این افزایش نوید شرایط مطلوب‌تری را در سال جدید و سنوات آتی برای پرستاران می‌دهد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: پیگیری‌های جدی وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبار تعرفه تا روزهای پایانی سال گذشته ادامه داشت و تاکنون قریب ۷۰ درصد اعتبار به بیمه‌های پایه و در ادامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر بخش‌های غیردولتی تخصیص یافته است.
عبادی پیگیری برای جاگذاری تعرفه پرستاری در سرانه سلامت بودجه ۱۴۰۲ را حاصل تلاش جمعی وزیر و مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: تلاش داریم تا با اجرای قانون تعرفه پرستاری در کنار اصلاح عدالت در پرداخت، استانداردهای نیروی انسانی و کیفیت خدمات پرستاری به مردم عزیز  را بهبود ببخشیم.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: هزینه تعرفه‌ها اعم از پزشکی یا پرستاری را مردم پرداخت می‌کنند و  مستحقق دریافت مراقبت با کیفیت هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار