معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز؛

خدمات رسانی قطارشهری تبریز به نمازگزاران در عید فطر رایگان است

1402/02/01 - 12:27 - کد خبر: 90891
مترو

نصر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: روز شنبه دوم اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر خدمات رسانی قطارشهری تبریز به شهروندان و نمازگزاران رایگان است.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با موافقت شهردار کلانشهر تبریز، به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان جهان و برای تسهیل در تردد نمازگزاران، قطارشهری تبریز در مسیر خط یک( حدفاصل ایستگاه ائل گلی تا ایستگاه نور واقع در آخر لاله) از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز عید به صورت رایگان است.
وی اظهار کرد: پس از اتمام نماز عید سعید فطر، قطارها برای جابجایی نمازگزاران تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه فعالیت خواهند کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در این روز ناوگان اتوبوسرانی تبریز نیز از ساعت پنج صبح در مسیر تندرو و از ساعت ۶ صبح در سایر مسیرها و در تمامی خطوط شهری و حومه تبریز فعال خواهد بود و نسبت به جابجایی نمازگزاران به محدوده مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) اقدام خواهند کرد.
وحیدکیا، با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های ملکی و خصوصی تحت نظارت به مردم و نمازگزاران عید فطر خدمات ارایه می کند، ادامه داد: پس از اتمام مراسم با شکوه نماز عید سعید فطر، تمامی اتوبوس ها در پایانه ها مستقر و جهت رفاه حال و آسایش نمازگزاران، مرحله دوم خدمات رسانی را آغاز می‌کنند.
وی یادآور شد: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس پشتیبان نیز از واحد گشت در محدوده پل قاری، پایانه جمهوری اسلامی و باغ فجر استقرار خواهند یافت تا در صورت نیاز به نمازگزاران خدمات ارایه کنند.
وحیدکیا، افزود: در زمان برگزاری نماز عید فطر با توجه به محدودیت های ترافیکی، فعالیت اتوبوس های تندرو از میدان بسیج تا میدان شهید بهشتی و بالعکس و نیز از میدان راه آهن تا باغ فجر و بالعکس انجام می شود و اتوبوس های خطوط مستقر در پایانه محققی از انتهای مسیرها تا باغ فجر و خطوط پایانه های جمهوری اسلامی، میدان شهدا و خاقانی نیز از انتهای مسیرها تا پل قاری و بالعکس فعالیت خواهند کرد و پس از مراسم نماز عید فطر سرویس دهی طبق رویه معمول از پایانه ها و حاشیه طرح ترافیک انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت سه راه امین ادامه می یابد.
این خط بعد از سه راه امین، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین(ع)، شهید باکری و در ایستگاه نور شهرک نور لاله به خط پایان می رسد.
قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی یکصد کیلومتر طراحی شده‌ است.
بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی در این شهر و حومه با حدود ۹۰۰ دستگاه انجام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار