خبر/

ضرب الاجل سه ماهه استاندار آذربایجان شرقی برای ارتقای سطح ایمنی یک واحد تولیدی

1402/01/26 - 21:18 - کد خبر: 90536
جلسه

نصر: با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی در شرکت کلرپارس، از مدیریت این مجموعه خواست تا ظرف سه ماه آینده، راهکارهای تخصصی ارائه‌شده از سوی کارشناسان را عملیاتی و مشکلات موجود در حوزه مصون‌سازی را رفع کند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز شنبه در جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان، اظهار کرد: هرچه اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در زمینه ایمن‌سازی و مصون‌سازی واحدها در زمان مناسب انجام شود در مواقع بروز حادثه چند قدم جلوتر خواهیم بود.
وی با اشاره به بازدید رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از شرکت کلرپارس، گفت: در این بازدید نگرانی‌هایی مطرح شد که ما نیز آنها را دغدغه خود می‌دانیم و باید برای رفع این نگرانی‌ها تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش ارزیابی سطح ایمنی این شرکت، گفت: رفع مشکلات و ارتقای ایمنی باید بر مبنای این ارزیابی صورت گیرد و میزان اعتبار و هزینه مورد نیاز نباید موجب تعلل در این زمینه شود زیرا که اگر امروز برای ارتقای ایمنی هزینه نکنیم، در موقع حادثه چندین برابر بیشتر باید هزینه کنیم.
خرّم با بیان اینکه در قبال کارگران، مردم و منطقه مسئول هستیم، افزود: طبق نظر کارشناسی، ۸۰ درصد از مشکلات این شرکت با اقدامات مدیریتی و برنامه‌ریزی ظرف سه ماه قابل حل است و مدیریت شرکت باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
وی تصریح کرد: بعد از انجام این اقدامات و تایید آن، یک رزمایش تخصصی با حضور همه دستگاه‌های امدادی در شرکت کلرپارس انجام شود که طرح آن توسط قرارگاه پدافند شیمیایی تهیه خواهد شد.
در این نشست گزارش ارزیابی سطح ایمنی شرکت کلرپارس و همچنین توضیحات مدیران این شرکت درخصوص اقدامات انجام‌یافته برای رفع نواقص و ارتقای سطح ایمنی شرکت ارائه شد.
شرکت کلرپارس از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تبریز است که یکی از عمده تولیدکنندگان مواد مهم پاک‌کننده، کلر، پرکلرین، آب اکسیژنه، آب ژاول، پارافین کلره، سود سوزآور بوده که علاوه بر تامین نیازهای کشور، محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌ کند.
محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی کاربرد دارد.
شرکت کلرپارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت دنورا از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نیمه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار