به مناسبت هفته سلامت مطرح شد؛

اجرای طرح پزشک خانواده در سال ۱۴۰۲ با تامین بودجه لازم

1402/01/26 - 09:53 - کد خبر: 90475
پزشک

نصر: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماران از طریق مراقبان سلامت در صورت نیاز به پزشک عمومی و سپس متخصص ارجاع داده می شوند.

به گزارش نصر، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان جهانی بهداشت برای سال جاری شعار سلامتی برای همه را انتخاب کرده است. معتقدم این شعار زمانی محقق خواهد شد که سیستم نظام سلامت تقویت و باید منجر به تاب آوری بیشتر این نظام شود.
به گفته وی وزارت بهداشت به دنبال ارتقای سواد سلامت و انجام خود مراقبتی توسط افراد است و در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام شده است.
او بیان کرد: برنامه ها در راستای تقویت نظام ارجاع خواهند بود و بیماران از طریق مراقبان سلامت در صورت نیاز به پزشک عمومی و سپس متخصص ارجاع داده می شوند. کارهای درمانی بیماران در این مرحله در کلینیک های تخصصی و بیمارستان ها انجام می شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: طرح پزشک خانواده در سال جاری اجرا می شود. با همکاری مجلس و سازمان برنامه بودجه، بودجه پزشک خانواده مسئله خاصی نداشته و تامین شده است.
او افزود: تامین مراکز آموزشی در حوزه بهداشت مانند آموزشگاه های بهورز انجام خواهد گرفت و زیرساخت های لازم از جمله ساخت خانه های بهداشت مورد نیاز در مناطق مختلف فراهم می شود.
فرشیدی ادامه داد: با توجه به این که درصدی از جمعیت واکسن های یادآور را تزریق نکرده اند، توصیه وزارت بهداشت این است که حتما مردم به ویژه گروه های در معرض خطر نوبت یادآور را تلقیح کنند.
او گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که افراد دارای علائم در اجتماعات حضور پیدا نکرده و چند روز در خانه استراحت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار