خبر/

رونالدو و بیرانوند؛ این بار در آسیا؟

1402/01/25 - 17:05 - کد خبر: 90451
علیرضا بیرانوند

نصر: این روزها در فضای مجازی همه جا صحبت از احتمال برخورد النصر عربستان با پرسپولیس است.

به گزارش نصر، شاید مهمترین، بهترین و حساس ترین پنالتی که علیرضا بیرانوند موفق به مهار آن شده ضربه کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی فوتبال جهان است. این پنالتی در جریان بازی ایران و پرتغال در چارچوب مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه زده شد و علیرضا بیرانوند با مهار آن پنالتی مانع از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان شد تا تیم ملی با همان برد بازی را با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان برساند و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان با چهار امتیاز جام را ترک کند.
خود علیرضا بیرانوند در مورد جمله معروف «چطوری کریس» بعد از مهار پنالتی رونالدو اظهار داشت: این جمله را خدا روی زبانم گذاشت و نمی‌دانستم که خداوند می‌خواهد چه پازلی را برایم بچیند و چه چیزی به من بدهد. تا ساعت ۴ بامداد پنالتی‌ها رونالدو را می‌دیدم و او آخرین پنالتی‌ها خود را به سمت چپ دروازه بان زده بود. من تمام تمرکزم روی آن نقطه بود و اگر او می‌چرخید و با پشت پا به جای دیگری می‌زد، راحت گل می‌شد. چون از قبل می‌دانستم کدام سمت باید شیرجه بزنم. حتی دو سه قدم هم پشت خط دروازه ایستاده بودم که وقتی رو به جلو می‌آیم بهتر توپ را دفع کنم. خداوند خیلی به من و تیم مان کمک کرد. البته یک مقدار هم بینی‌ام کمک کرد، چون توپ از دستم در رفت و به بینی‌ام خورد.
حالا درصورت برخورد دوم علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو می‌توان شاهد اتفاقات جالبی بود. ستاره مغرور پرتغالی در دیدار با ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برخلاف جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان موفق به گشودن دروازه کشورمان نشد؛ در آلمان رونالدو از روی نقطه پنالتی دروازه ابراهیم میرزاپور را باز کرد اما در روسیه یک گلر خرم آبادی دیگر جلوی این فوق ستاره ایستاد و پنالتی اش را مهار کرد!
بدون کوچک ترین تردیدی جدال احتمالی رونالدو و علیرضا بیرانوند می‌تواند یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را رقم بزند؛ این خط و این هم نشان!
انتهای پیام/

پژوهشیار