معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

امدادرسانی به ۱۲۳۲ نفر در سیلاب‌های ۳ روز گذشته

1402/01/25 - 12:21 - کد خبر: 90432
سیلاب

نصر: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به یک هزار و ۲۳۲ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان کشور در سه روز ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی مرادی‌پور گفت: از ۲۳ فروردین تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۴۵۰ نفر به دلیل بارندگی‌های سیل‌آسا مجبور به ترک منازل خود و اسکان اضطراری در اردوگاه‌های هلال احمر شدند.
او افزود: تا صبح امروز ۱۱ شهر، ۳۱ روستا و ۳ منطقه عشایرنشین متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و در سه روز گذشته به یک هزار و ۲۳۲ نفر امدادرسانی شده‌است.
مرادی پور همچنین از انتقال ۳۰ نفر در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان به نقاط امن خبر داد و گفت: ۵۹۸ امدادگر هلال احمر در قالب ۱۳۹ تیم امدادی عملیات‌های متعددی را انجام داده‌اند که از جمله آن تخلیه آب از ۸۷ واحد مسکونی بوده‌ است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در روز گذشته ۳ نفر از هموطنانمان در استان‌های ایلام، قزوین و آذربایجان غربی در اثر حوادث جوی کشته شدند و خوشبختانه این آمار تا صبح امروز افزایش نداشته است.
مرادی پور درباره توزیع اقلام امدادی در بین حادثه دیدگان گفت: تاکنون ۸۲ دستگاه چادر اسکان، ۳۹۴ تخته پتو، ۱۰۶ تخته موکت، ۵۰ شعله چراغ والور و ۳۳ بسته غذایی توزیع شده‌ است.
انتهای پیام/

پژوهشیار