رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان؛

سومین دوره مسابقات مناظره‌ی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

1398/09/18 - 16:52 - کد خبر: 9037
مناظره دانشجویی مناظره دانشجویی مناظره دانشجویی مناظره دانشجویی

نصر: سومین دوره مسابقات مناظره‌ی دانشجویی ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور 16 تیم منتخب از 16 استان کشور، از ۱۷ تا ۲۰ آذرماه به میزبانی تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره‌ی دانشجویی، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان سازی در دانشگاه‌ها و استقبال از کرسی‌های آزاد اندیشی، دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه پیشرو بوده و هر سال مسابقه مناظرات دانشجویان دانشگاه را به این منظور برگزار می‌†کند.

فرزان قالیچی افزود: قطعا اگرما بتوانیم گفتمان سازی را در بین دانشجویان نهادینه کنیم، گام بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف مهارتی دانشگاه برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ماهیت دانشگاه علمی ‰ کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است، افزود: تحقق اهداف مهارتی دانشگاه‌ها وابسته به پارامترهای بسیار زیادی است، اکنون در شرایط تحریم، موضوع مهارتی یکی از نیازهای اصلی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل نیز کسب مهارت در بین اقشار مختلف برای رفع مشکلات جامعه، امری بسیار ضروری است

قالیچی عمده هدف برگزاری مسابقات دانشجویی را ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات فضا را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دیده شدن دانشجویان و گفتمان سازی آماده کرده و نشست و برخواست دانشجویان با داوران مطرح نیز امتیاز بزرگی برای دانشجویان به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که دانشجویان باید در دانشگاه انجام دهند، کارهای فوق برنامه است، معتقدم برگزاری مناظرات یکی از زمینه های هویت بخشی به دانشجویان است که در آن دانشجویان می‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته و مناظره کنند

انتهای پیام/

پژوهشیار