امیر عبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ژاپن:

دیپلماسی و مذاکره راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی است

1402/01/23 - 15:58 - کد خبر: 90344
متفرقه

نصر: وزیر امور خارجه با تاکید بر گسترش همکاری های تهران و توکیو گفت: ایران دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش های منطقه ای و جهانی می داند.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «هایاشی یوشی ماسا» وزیر خارجه ژاپن در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز روند مذاکرات وین برای رفع تحریم ها تبادل نظر کردند.
وزیر خارجه ژاپن روابط دوستانه و تاریخی دو کشور را پر اهمیت خواند و ضمن بیان دیدگاههای کشورش در خصوص روند مذاکرات وین، دیدگاه توکیو را برای کمک به تکمیل این روند اعلام کرد.
وزیر خارجه ژاپن همچنین از روند مثبت همکاری های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.
امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی به دیدار مهم نخست وزیر ژاپن با رییس جمهور ایران در نیویورک اشاره و با توجه به پیشینه مثبت و روابط تاریخی میان دو کشور ایران و ژاپن، از گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف استقبال کرد.
وزیر امور خارجه بیان داشت: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش های منطقه ای و جهانی می داند.
همچنین در این تماس تلفنی تحولات اوکراین مورد تبادل نظر قرار گرفت و وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال اوکراین و مخالفت با جنگ تاکید کرد.
در این تماس درودهای گرم نخست وزیر ژاپن به رییس جمهور کشورمان دریافت شد. همچنین دکتر امیرعبداللهیان حامل سلام های دکتر رییسی به همتایش بود و وزیر امور خارجه ژاپن از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به توکیو دعوت کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار