جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد:

ارتقای سامانه‌های پهپادی نیروی زمینی در حوزه جنگ الکترونیک

1402/01/23 - 13:14 - کد خبر: 90325
امیر سرتیپ نوذر نعمتی

نصر: جانشین فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه به روز رسانی و باز تولید تجهیزات موجب تثبیت توان دفاعی نیروی رمینی ارتش می‌شود، از ارتقای سامانه‌های پهپادی نیروی زمینی در حوزه جنگ الکترونیک خبر داد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری آوردگاه بزرگ دستاوردهای نزاجا و الحاق ۱۰۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات حوزه رزم زمینی گفت: به روز رسانی و بازتولید تجهیزات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی زمینی در راستای تثبیت توان دفاعی ارتش محسوب می‌شود.
امیر سرتیپ نعمتی با اشاره به پیاده‌سازی طرح لبیک در ستاد رزم نزاجا، گفت: نیروی زمینی در این راستا متناسب با جنگ‌های آینده سلاح‌ها و سامانه‌های خود را طراحی و وارد چرخه دفاعی کشور کرده است.
وی با بیان اینکه سامانه پدافندی شهید مجید در نیروی زمینی مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار گرفته است، افزود: این سامانه امروز وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی نیروی زمینی شده است.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه  در خصوص ارتقای برد عملیاتی موشک‌های فجر گفت: همچنین امروز موشک‌های فجر ۵ نیروی زمینی ارتش با دقت اصابت بالا قادر به انهدام اهداف است.
امیر سرتیپ نعمتی افزود: همچنین در حوزه موشک‌های ضد زره زمین پایه به انهدام اهداف در شعاع ۸ کیلومتری با قدرت نفوذ یک متر در زره دست یافته‌ایم.
وی با اشاره به ارتقای توان رزمی پهپادهای نزاجا با نصب موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده ارتقاء یافته، گفت: همچنین برای نخستین بار پهپادهای مجهز به سامانه‌های جنگالی وارد سازمان رزم نزاجا شده اند که همه این توانمندی‌ها موجب ارتقای بنیه دفاعی کشور در مواجه با تهدیدات پیش‌رو است.
انتهای پیام/

پژوهشیار