خبر/

جزئیات هولناک‌ترین جنایت وسط شهر تبریز / ​پدر مقتول به خبرنگار چه گفت؟

1402/01/22 - 10:21 - کد خبر: 90241
قتل

نصر: ​با قداره‌ای بلند و برنامه‌ای از پیش تعیین شده، وارد پارک شده و به شکل وحشیانه‌ای یک مرد جوان را که تصور می‌کرد در طلاق او با همسرش نقش داشت به قتل رساند.

 هنوز چند روزی از نخستین روز شهریورماه سپری نشده بود که تابستان رخت بربسته و پاییز خیلی زودتر به تبریز رسید. برگ‌های سبز درختان در پارک میدان تبریز زرد شده و سراسیمه منتظر اتفاقی برای سقوط از درختان بودند که مرد جوانی با قداره‌ای بلند وارد پارک شد. همان لحظه خورشید تصمیم گرفت تا پشت ابر مانده و شاهد اتفاقاتی که هر لحظه امکان وقوع آن وجود داشت، نباشد.
ناگهان فریادهای مردی که به سرعت نیز خاموش شد، سکوت شهر را شکست. گویا آن مرد قداره به دست کار خود را کرده بود تا وقتی برگ‌های زرد درختان به سمت زمین سقوط می‌کنند، سرخ شده و رنگ خون را به خود بگیرند.
مردم به سرعت به سمت صدای خاموش شده، حرکت کردند که با بدن بی‌جان مرد جوانی روبه‌رو شدند. بدنی که قسمت‌هایی از آن بعد از ضربات متعدد قداره آن مرد، مثله شده بود.
صدای این جنایت در عصر آن روز باعث شد تا به سرعت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل تبریز برای بررسی موضوع این جنایت خونین حضور پیدا کنند.
تحقیقات نخست کارآگاهان با شناسایی هویت جسد آغاز شد و سپس برای گام‌های بعدی تحقیق از خانواده مرد جوان در دستور کار قرار گرفت.
مادر مرد جوان قاتل را می‌شناخت
وقتی کارآگاهان به خانه مرد جوان رفتند و خبر مرگ فرزند را به مادر پیر پسر دادند، پیرزن گریه‌کنان اظهار می‌کند: «این جنایت تقصیر برادر زن پسر جوانم بوده و حتی با ما نیز تماس گرفته و تهدید کرده است که بزودی ما را نیز خواهد کشت.»

متهم گریخت!
پلیس بعد از تهدید‌ها و قتل وحشیانه مرد جوان در پارک با حضور در پاتوق‌ها و مخفیگاه‌هایی که احتمال حضور قاتل در آن وجود داشت، سعی در دستگیر کردن او داشتند اما متأسفانه قاتل وحشی پارک میدان تبریز هیچ رد و نشانی از خود برجای نگذاشته بود. همین مسأله نیز ترس مضاعفی برای خانواده مرد جوان به‌دنبال داشت و هر شب پیرزن و پیرمرد از ترس قاتل بی‌رحم پلک روی هم نمی‌گذاشتند تا اینکه بالاخره روز 5 فروردین ماه مخفیگاه قاتل شناسایی و کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
در نهایت خورشید از پشت ابرها بیرون آمده و طبق تحقیقاتی که پلیس انجام داد مشخص شد، آن قاتل چند ماه قبل از اینکه بخواهد برادر زن خود را به قتل برساند به‌دلیل اختلاف خانوادگی از همسرش جدا شده و همین مسأله باعث شده است با سناریویی از پیش تعیین شده برادر زنش را به‌ طرز فجیعی به قتل برساند.
دستور قضایی برای قاتل جنایت پارک میدان تبریز
بنابر این گزارش، بازپرس شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز دستور داد تا متهم پس از تحقیقات به زندان تبریز منتقل شود تا پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارجاع شود.

گفت‌و‌گو با پدر سیاه‌پوش
پدر مرد جوان به قتل رسیده درباره روز جنایت می‌گوید: «چند ماه از طلاق دخترم گذشته بود که یک شب تلفن خانه زنگ خورد. قبل از پاسخ دادن به خاطر اینکه معمولاً آن ساعت کسی به ما زنگ نمی‌زد نگاهی به ساعت خانه کردم. حدود 10 شب بود و بدون اینکه سلامی بدهد ناگهان به من گفت که سر پسرت را از تنش جدا کرده‌ام و حالا می‌توانی جنازه او را از میدان آذربایجان با خود ببری.»
پیرمرد ادامه می‌دهد: داماد سابقم که حالا قاتل پسرم نیز شده است، قبل از طلاق خیلی دخترم را اذیت می‌کرد. حتی به همین دلیل مهریه دخترم را بخشیدیم تا اینگونه طلاقش را قطعی کنیم. حتی او تمام جهیزیه دخترم را که خودم داده بودم، فروخت و برای ما نفرستاد.
پدر مرد جوان به قتل رسیده در ادامه در پاسخ به این سؤال که نخستین بار قاتل کی شما را تهدید کرد، می‌گوید: روز آخری که برای طلاق در محضر حاضر شدیم، داماد سابقم، پسرم را تهدید به قتل کرد. آنجا ما او را باور نکردیم و فکر می‌کردیم که شوخی می‌کند اما متأسفانه شوخی نبود و به قیمت از دست رفتن جگرگوشه‌ام تمام شد. اما خدا رو شکر در نهایت پنجم فروردین ماه امسال پلیس آگاهی موفق به دستگیری این جانی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار