مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:

حضور مدیران استانی در منازل مددجویان در قالب مفتاح الجنه

1402/01/21 - 14:06 - کد خبر: 90192
غلامعلی ملامهدی

نصر: مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی از حضور مدیران کل استان در قالب برنامه مفتاح الجنه، در منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی در یکی از برنامه های حضور مدیران در منازل مددجویان اظهار کرد: 80 هزار و 20 خانوار در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات معیشتی، اشتغال، فرهنگی، مسکن، تحصیلی و درمانی این نهاد بهره مند می شوند.
وی به وجود مشکلات اقتصادی در  جامعه اشاره کرد و افزود: اقشار آسیب پذیر و محروم بیشتر تحت تاثیر مشکلات اقتصادی هستند و چشم به راه کمک خیرین هستند.
 وی هدف از طرح مفتاح الجنه را سرکشی مسئولین از منازل مددجویان تحت حمایت عنوان کرده و گفت: شما با این اقدام خود با خدا معامله می کنید، چرا که این محرومین جز خدا کسی را ندارند.
ملامهدی ادامه داد: سال گذشته ۵۸۵ میلیارد تومان مستمری به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده و برای یک هزار و ۲۸۶ خانواده مددجو مسکن تامین شده است.
وی اشتغالزایی را یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد برشمرد و ادامه داد: سال گذشته دو میلیون و پنج هزار و۲۰۰ شغل با تسهیلات یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان در سطح استان توسط این نهاد ایجاد شده است.
حجت الاسلام فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دراستان نیز در این مراسم با اشاره به تکریم ایتام و محرومان گفت: خدمت به ایتام و محرومان و رفع نیازهای آنان نه تنها عبادت بلکه موجب تکریم آنان نیز می شود.
وی افزود: کسی که به مستمندان و ایتام کمک می‌کند نه تنها خودش بلکه یک جامعه را از بلاها و معضلات نجات می‌دهد و در جامعه‌ای که انفاق و توجه به ایتام باشد خداوند هم آسیب‌ها، آفت‌ها و مشکلات را از آن جامعه دور می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار