خبر/

تغییر قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید؟

1402/01/20 - 11:31 - کد خبر: 90095
بلیت هواپیما

نصر: معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی روزهای پایانی سال گفته بود که افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود و اکنون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید کار کارشناسی برای قیمت‌ها انجام شده و هر زمان که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، قابل اجراست.

به گزارش نصر، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته خبرساز شده و با وجود درخواست‌های مکرر شرکت‌های هواپیمایی این اتفاق به‌صورت رسمی قبل از تعطیلات نوروزی رخ نداد و البته در مواردی به‌صورت غیررسمی شاهد افزایش قیمت بودیم که این موضوع به واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی نیز منجر شد.
در عین حال شهریار افندی‌زاده -معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی- در روزهای پایانی سال درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: قیمت‌ها باید براساس مصوبات باشد. از آذر ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و این افزایش از سوی سایت‌های مجهول بوده و قرار شده از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت‌ها در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.
در این زمینه محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید، اظهار کرد: در این خصوص ما نظر سازمان و شورای عالی هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی را تجمیع کردیم و ارائه دادیم و منتظر مصوبات ستاد تنظیم بازار هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت چه زمانی رخ می‌دهد، گفت: کار کارشناسی برای قیمت‌ها انجام شده و هر زمان که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، پس از تصویب قابل اجراست.
انتهای پیام/

پژوهشیار