استاندار آذربایجان غربی:

دولت مصمم به اتمام پرونده بازسازی واحدهای زلزله‌زده خوی تا نیمه امسال است

1402/01/17 - 14:44 - کد خبر: 89983
زلزله خوی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت دولتی برای واحدهای خسارت دیده شهرستان خوی در حال پرداخت است، گفت: دولت مصمم است تا پرونده تعمیر و احداث واحدهای خسارت دیده از این زلزله‌ در نیمه اول امسال پایان یابد.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با تاکید بر لزوم افزایش مقام سازی واحدهای مسکونی روستایی افزود: اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در مناطق خسارت دیده خوی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی اماکن مسکونی در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تاثیر قابل توجهی داشت، اضافه کرد: خوی با ۵۲ درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این بخش قرار دارد.
استاندار آذربایجان غربی بر واریز کمک‌های مردمی و خیّران به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) برای تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در خوی تاکید کرد و گفت: غتلاشهای بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان در زلزله خوی قابل تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این دیدار با قدردانی از تلاش شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی در رفع مسایل و مشکلات زلزله زدگان شهرستان خوی، از اختصاص سهمیه ویژه برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی باتوجه به موقعیت ویژه استان از نظر وقوع بلایای طبیعی خبر داد.
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد تاکید کرد: برنامه ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اتمام مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور تا پایان سال ۱۴۱۰ است که لازمه آن حمایت‌های بخش‌های دولتی و بانک‌ها برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به مالکان واحدهای مسکونی روستایی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روحانی نژاد دیروز، چهارشنبه از مناطق زلزله زده خوی و روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده بازدید کرد.
خوی در نیمه دوم سال گذشته شاهد وقوع سه زمین لرزه مخرب بود که در زلزله سوم که با قدرت ۵.۹ ریشتر در روز هشتم بهمن اتفاق افتاد، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد تخریب شد و چند هزار واحد مسکونی هم نیازمند تعمیر هستند.
تاکنون روند بازسازی بیش از یک هزار واحد مسکونی تخریبی در خوی آغاز شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار