خبر/

بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی استان‌ها

1402/01/16 - 09:42 - کد خبر: 89884
بارش باران

نصر: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش‌های پراکنده در برخی نقاط و وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی استان‌ها خبر داد.

به گزارش نصر، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۶ فروردین) در ارتفاعات آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، پنجشنبه(۱۷ فروردین) در ارتفاعات البرز و جمعه و شنبه (۱۸ و ۱۹ فروردین) در ارتفاعات شمال غرب ، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  
وی افزود: بعد از ظهر چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و جمعه و شنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.   
ضیاییان ادامه داد: تا روز شنبه در غالب مناطق کشور افزایش دما خواهیم داشت. یکشنبه (۲۰ فروردین) برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر و بارش پراکنده و در شمال غرب و غرب کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ فروردین ) کمی ابری و وزش باد، از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز  جمعه ( ۱۸ فروردین) صاف تا کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ فروردین) اهواز با دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۲- سردترین مراکز استان کشور هستند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار