متفکرآزاد در نشست خبری با رسانه ها:

برخی نمایندگان مردم را نسبت به مجلس بدبین کردند/ نباید افسار فضای مجازی در دست دشمن باشد/ توافق با عربستان با نظر رئیس جمهور انجام شد

1402/01/12 - 18:34 - کد خبر: 89702
روح الله متفکرآزاد

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: : در مجلس طرح صیانت به ندرت مطرح می شود اما متاسفانه برخی نمایندگان و همکاران تمایل دارند این موضوع را گرم نگه دارد و مردم را به مجلس بدبین کنند. دولت در نظر دارد فیلترینگ کنار برود ولی با این شرط که افسار فضای مجازی در اختیار دشمن نباشد و فضای مجازی کشور ضابطه مند شود.

به گزارش نصر، روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه همه مسئولین در قبال مشکلات مردم باید پاسخگو باشند، گفت: دولت و مجلس یکی از بزرگترین نجابت هایی که به خرج داد، این بود که در خصوص دولت قبلی صحبت و انتقادی نکردند. البته در این دولت هم ضعف هایی وجود دارد.
وی در خصوص امضای بیانیه 227 که مربوط به اشد مجازات برای اغتشاشگران اخیر بود، گفت: در زمان نوشتن بیانیه در ایران نبودم و تا زمانی که مفاد آن را مشاهده نکردم نمی توانم درباره آن نظر دهم.
 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه بیان کرد: کانی سیب پروژه بزرگی است اما کافی نیست. انتقال آب از کانی سیب برای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از خشک شدن کامل آن است و مهمتر از آن باید الگوی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه اصلاح شود.
وی در خصوص طرح مولد سازی و ایرادات آن گفت: هرجایی که اراده مجلس حذف شود مخالف آن هستیم و مولد سازی هم جزء مسائلی است همه اعتقاد دارند اگر درست انجام شود، بسیار ضروری است چراکه برخی ارگان ها اموالی دارند که سال هاست راکد بوده و همان ارگان بودجه ای برای انجام وظایف خود ندارد که در این شرایط بهترین تصمیم فروش اموال راکد آن مجموعه است. ابزار نظارتی مجلس در این زمینه فعال بوده و مصونیت این آن ها درباره فساد نیست بلکه در قبال مسئولیت است.
 

متفکر آزاد همچنین مورد مسائلی همچون طرح صیانت، حجاب یا برخی اظهارات نمایندگان که موجب انزجار مردم می شود، خاطر نشان کرد: در مجلس طرح صیانت به ندرت مطرح می شود اما متاسفانه برخی نمایندگان و همکاران تمایل دارند این موضوع را گرم نگه دارد و مردم را به مجلس بدبین کنند. بعضی موضوعات رسانه ای هستند در حالی که در مجلس کمتر مطرح می شود. دولت در نظر دارد فیلترینگ کناربرود ولی با این شرط که افسارفضای مجازی در اختیار دشمن نباشد و فضای مجازی کشور ضابطه مند شود. در طرح سیاست خارجی هم دولت کنار نرفته است و توافق با عربستان با نظر مستقیم رئیس جمهور انجام شده است و وزارت امور خارجه در کنار شمخانی قرار دارد و کوچکترین شائبه ای در این زمینه وجود ندارد.
این نماینده مجلس در خصوص افتتاح سفارت آذربایجان در باکو بیان کرد: برقراری روابط کشورهای اسلامی و همسایه با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام است. اگر قره‌باغ غصب شده بود فلسطین هم غصب شده است، چطور می‌شود در قره‌باغ حتما باید دفاع کرد و در فلسطین نه. مظلوم مظلوم است در هر جای دنیا که باشد. همانگونه که به غصب قره‌باغ حساس بوده و هستیم، به همان میزان هم به غصب فلسطین حساس هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه مجلس، انقلابی بودن خود را با عقل و منطق و عملکرد خود در سه حوزه تقنین، نظارت و سبک زندگی معادل می داند، گفت: شفافیت آرای نمایندگان طرحی بود که چندی پیش رونمایی شد که در بخش تقنین اتفاق افتاد. همچنین رفع رکود مسکن و اجرای طرح های مختلف ساخت مسکن برای رفع مشکلات اقشار مختلف مردم، قانون خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب توسط شورای قیمت گذاری، تسهیل صدور مجوز کسب و کار ثبت محور و تایید محور، ایجاد اشتغال جوانان با توجه به زیست بوم اشتغال که بیشتر بیکاران فارغ التحصیلان می باشند و قانون شرکت های دانش بنیان برای ایجاد شغل از جمله اقدامات مثبت مجلس برای ایجاد رفاه در جامعه بوده است.
متفکر آزاد با بیان اینکه تولیدات شرکت های دانش بنیان بازار مناسبی برای عرضه و صادرات دارد، گفت: بازار ۷۰۰ میلیونی ایران و کشورهای همسایه به عنوان بازار اشباع نشده کالاهای دانش پایه و دانش بنیان بوده که قابلیت و امکان صادرات به کشورهای همسایه وجود دارد. البته مانع شدن مجلس از نوعی پیش فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت توسط دولت قبل، از جمله اقدامات نظارتی مجلس برای جلوگیری از ایجاد بار مالی و تحمیل بدهی به دولت سیزدهم بوده است.
متفکر آزاد همچنین ادامه داد: بیشتر نمایندگان مجلس کنونی از سطح اقتصادی مردم فاصله نگرفتند و دارای سبک زندگی متناسب و منطقی هستند طوری که مجلس کنونی بر تقنین، نظارت و سبک زندگی و مبنا قرار گرفتن عقل و منطق تاکید دارد.
وی همچنین در خصوص عملکرد اقتصادی استان گفت: تاکنون نهادهای حاکمیت استان و کشور شاخص های توسعه آذربایجان شرقی را پایین گزارش نکرده اند. تحرکات اقتصادی خوبی در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده و شخص استاندار نیز در سطح کشور اقدامات و پیگیری های مناسبی را برای توسعه آذربایجان شرقی انجام داده است.
متفکر آزاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری، مهار تورم و رشد تولید را اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی قرار داد، اما درعین‌حال مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند نسبت‌به مسائل فرهنگی و اجتماعی منفعل باشد و حتماً باید مجلس در این زمینه ورود کند زیرا ما نمایندگان ملت، نسبت‌به فرهنگ جامعه حساس هستیم.
 

وی با اشاره به تلاش دشمن در راستای فضاسازی علیه این اقدامات، تاکید کرد: این موضوع که دشمن با اقدامات مختلف سعی در فضاسازی علیه کنشگری مجلس دارد، هدفی جز به انفعال کشاندن مردم و مسئولین را دنبال نمی‌کند. لذا ما در کنار افراد اهداف و پروژه‌های اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز پیش خواهیم برد.
نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: در مواجهه با مسائل فرهنگی مانند حجاب نیازمند این هستیم که نهادهای فرهنگی ذیربط، تبیین درستی برای نسل جوان انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار