خبر/
چگونه مدارک هویتی مفقود شده را پیش از درخواست المثنی جستجو کنیم؟
1402/01/10 - 12:55 - کد خبر: 89599
نصر: یکی از دغدغه های شهروندان هنگام مفقود شدن مدارک هویتی نحوه پیگیری این مدارک است. در برخی مواقع مدارک شناسایی توسط شهروندان در صورت رویت به صندوق پست تحویل می شود این مدارک به صورت برخط قابل پیگیری هستند و شهروندان می توانند چند روز پس از مفقود شدن مدارک و پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی با پیگیری برخط نسبت به وضعیت مدارک هویتی خود شامل کارت ملی و شناسنامه مطلع شوند.
به گزارش نصر، بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.
با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پرتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد به این ترتیب شهروندان می توانند از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنند.
شهروندانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه شناسنامه و کارت ملی پیدا شده در پرتال ثبت احوال به نشانی
http://www.docfound.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی مدارک خود را جستجو کنند.
این جستجو در میان مدارک شناسایی که به صندوق پست تحویل شده اند و شرکت پست آنها را در اختیار ثبت احوال قرار داده است صورت می گیرد که این فرایند زمان بر است. بنابراین به هموطنان توصیه می شود که جستجوی مدارک خود را چند روز پس از زمان مفقود شدن انجام دهند.
در صورتی که مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند؛ اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان بایستی برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.
انتهای پیام/