میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

امکان بازدید از برخی اماکن تاریخی تبریز پس از اتمام مراحل ساماندهی و مرمتی

1402/01/10 - 12:02 - کد خبر: 89595
بنای تاریخی

نصر: معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌ شرقی از فراهم شدن امکان بازدید از برخی اماکن تاریخی تبریز پس از اتمام مراحل ساماندهی و مرمتی خبر داد.

به‌گزارش نصر، وحید نواداد روز چهارشنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ضمن اعلام این خبر گفت: حفاظت، مرمت و ساماندهی اماکن تاریخی، وظیفه ذاتی و اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی است که در این راستا اقدامات لازم در مراحل مختلف مرمتی و بازسازی صورت می‌پذیرد.
معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: به دنبال انتشار ویدئویی در خصوص وضعیت غیرقابل بازدید سه اثر تاریخی خانه فتح‌اله‌یف، خانه کلانتر و همچنین مجموعه حسن‌پادشاه تبریز و مطالبه بجای شهروندان و گردشگران محترم، لازم به ذکر است که سه اثر فوق در مراحل مرمت قرار دارند و محوطه آثار مذکور کارگاهی و قابل بازدید نیست.
نواداد اظهار داشت: با توجه به اینکه  مرمت آثار تاریخی در مراحل‌ مختلف انجام می‌پذیرد و کارگاه‌های مرمتی آثار تاریخی استان در فصل‌های پاییز و زمستان به سبب شرایط آب‌وهوایی متوقف هستند، لذا اماکن مذکور نیز در این حالت قرار دارند و طی ماه جاری مراحل جدید مرمتی آن‌ها آغاز خواهد شد. در راستای اطلاع‌رسانی از مراحل مرمت و زمان اتمام آن این اداره‌کل در نظر دارد در محوطه‌های کارگاهی بناهای تاریخی مورد مرمت، تابلوهای راهنمایی نصب کند تا شهروندان و گردشگران در جریان این عملیات قرار گیرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار