استاندار آذربایجان شرقی:

دولت سیزدهم برای تقویت گروه‌های جهادی، عزم راسخ دارد

1402/01/09 - 16:43 - کد خبر: 89576
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم راسخ دولت برای تقویت گروه‌های جهادی، گفت: دولت سیزدهم و گروه‌های جهادی برای همدیگر فرصت متقابل هستند و باید از این فرصت به نحو کامل استفاده کنیم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز چهارشنبه در نشست صمیمی با اعضای حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی آذربایجان شرقی، تشکیل جهاد سازندگی و تداوم آن در قالب گروه‌های جهادی را یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دانست که کارنامه موفق آنها در عرصه‌های دفاع مقدس و سازندگی در تاریخ انقلاب می‌درخشد.
وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی اهل اقدام و عمل هستند، افزود: جمهوری اسلامی همچنان بر مبنای تفکر جهادی و انقلابی در حال حرکت است و تربیت چنین جوانانی که با روحیه جهادی در میدان خدمت به مردم و نظام وارد می‌شوند، فتح‌الفتوح انقلاب است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز بخشی از مدیران استان برخاسته از شاکله گروه‌های جهادی هستند، اما راضی به وضع موجود نیستیم و معتقدیم که باید از گروه‌های جهادی در عرصه مدیریتی استان بیشتر استفاده کنیم تا خستگی‌ناپذیری و روحیه جهادی در بین مدیران استان موج بزند.
وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی، مصداق جماعتی هستند که در طول تاریخ، حق را شناختند، از آن پیروی و در جبهه حق ایستادگی کرده‌اند.
خرّم گفت: گروه‌های جهادی استان در همه حوادثی که در کشور اتفاق افتاده است، جزو اولین گروه‌هایی بودند که برای کمک به مردم در میدان حضور یافتند و در مهار کرونا هم این گروه‌ها به صورت خودجوش و همپای کادر درمان، صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشگامی و پرچمداری تبریز و آذربایجان در حوادث مختلف تاریخ انقلاب، گفت: گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی استان مصداق کامل این پیشگامی هستند که حضور و فعالیت آنها، یکی از نمادها و برندهای اصلی استان است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در شرایط کنونی کشور، گفت: بخشی از اتفاقاتی که در حوزه عملیات روانی در کشور رخ می‌دهد، ناشی از پایین بودن سواد رسانه‌ای است که گروه‌های جهادی باید برای رفع این مشکل و ارتقای سواد رسانه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم اقدام کنند.
وی با تاکید بر تشکیل گروه‌های راویان پیشرفت برای روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: گروه‌های جهادی می‌توانند با اطلاع‌رسانی هنرمندانه، هم پیشرفت‌های انقلاب و هم اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند.
پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان تشکل‌ها و گروه‌های جهادی استان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.
استفاده از نظرات و پیشنهادهای نیروهای جهادی در تصمیم‌گیری‌های استانی، استفاده از توان مردمی در پیشبرد برنامه‌های دولت در عرصه محرومیت‌زدایی و اختصاص تسهیلات و امکانات قانونی برای تقویت فعالیت‌های جهادی از مهم‌ترین مطالب مطرح‌شده در این نشست بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار