رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

فعالیت بازار تاریخی تبریز در تعطیلات نوروز نیازمند همکاری کسبه و هیات امناست

1402/01/08 - 16:38 - کد خبر: 89535
بازار تبریز

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلی بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز در روزهای ابتدای سال گفت: فعالیت این بازار در تعطیلات نوروز نیازمند همکاری کسبه و هیات امناست.

به گزارش نصر، صابر پرنیان روز سه شنبه در جلسه کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی ستاد استانی خدمات سفرهای نوروزی، با اشاره به اینکه گردشگری بزرگترین صنعت درآمدزا محسوب می شود، ادامه داد: اصلی ترین جاذبه گردشگری تبریز، بازار سرپوشیده آن است که فعالیت آن در روزهای گردشگرپذیر اثرات مطلوبی در پذیرش بعدی میهمانان داخلی به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اصناف و مراکز خدماتی استان با رعایت شئون ماه مبارک رمضان به مسافران نوروزی خدمات ارایه می کنند، افزود: واحدهای صنفی مرتبط با ستاد خدمات سفرهای نوروزی همچنین در تعطیلات عید سعید فطر آماده پذیرایی از هموطنان و گردشگران هستند.
پرنیان با بیان اینکه موضوعات مرتبط با کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی در شهرستان های استان از طریق فرمانداری ها پیگیری می شود، اظهار کرد: با توجه به ثبت سفر یک میلیون گردشگر به استان در روزهای گذشته، باید خدمات ارایه شده به مسافران نوروزی و گردشگران در شان آنان باشد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: حرکت در مسیر عزتمندی جمهوری اسلامی، جز با بهبود معیشت مردم و کسب و کارها در کنار امنیت پایدار میسر نخواهد شد و سیاست اصلی نظام نیز همین است.
وی با بیان اینکه تدوین پیوست‌های فرهنگی برای هر رویداد گردشگری ضروری است، یادآور شد: باید ظرفیت های گردشگری و خدماتی استان برای آشنایی گردشگران از طریق رسانه ها در سطح ملی نیز مطرح شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با دارا بودن تعداد ۸۵ هتل و هتل آپارتمان، ۷۴ باب مهمان‌پذیر و همچنین ۲۱۶ واحد بوم گردی ظرفیت مناسبی برای جلب گردشگران دارد.
این استان به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.
بازار تبریز هم به عنوان یک میراث جهانی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار