یادداشت/

چند دلیل برای تایید صلاحیت اکبر اعلمی !

1398/09/17 - 23:27 - کد خبر: 8953
اکبر اعلمی

نصر: اکبر اعلمی نماینده تبریز دردوره های ششم و هفتم مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد تا جنجالی ترین چهره در بین تمامی نامزدان باشد.

شاید درصد بسیار کمی از شهروندان شانسی به  صلاحیت گرفتن اعلمی قائل شوند. اما بر اساس دلایل زیر  می توان حدس زد وی بتواند اینبار از شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت  بگیرد.
۱_ حضور اعلمی می تواند تنور انتخابات در تبریز را گرمتر کند. با توجه به اتفاقات رخ داده در آبان ماه و اعتراضات مردمی و احتمال تاثیر آنها در کاهش مشارکت مردم در انتخابات اگر این چهره بتواند صلاحیت بگیرد قطعا با سخنرانی هایی که خواهد کرد می تواند بخشی از ناراضیان را پای صندوق های رای بیاورد.

۲_ اعلمی با ردصلاحیت هایی که در گذشته شده اینک پخته تر شده و اقدامی برعلیه منافع صاحبان ثروت و قدرت نخواهد کرد. ضمن اینکه امام جمعه سابق تبریز که حساسیت ویژه ای به وی داشت اینک در تبریز نیست و این به نفع اعلمی است.
۳_ چهره های ارشد اصولگرایان در تهران خواهند کوشید اعلمی صلاحیت بگیرد. چراکه برای مقابله با دولت روحانی در مجلس آینده حضور وی در کنار قالیباف وبیگی و عده ای دیگر می تواند موثر باشد. ضمن اینکه با ناتوان نشان دادن دولت روحانی که مورد حمایت اصلاح طلبان بوده در مجلس آینده در حقیقت راه برای رییس جمهور شدن کاندیدای اصولگرایان در سال ۱۴۰۰ هموارتر می شود.

۴_ اعلمی در زمان ثبت نام اعلام کرده می داند شورای نگهبان اورا ردصلاحیت می کند. اوشاید برای داشتن جواب به حامیانش که چه عجب صلاحیت گرفتی این را مطرح نموده تا تایید شدنش را به معجزه والبته رفتارعقلانی از سوی طرف مقابل تشبیه کند تا یک امتیاز به خودش ! در این خصوص باز هم خواهم نوشت.

مهدی حافظ زاده

انتهای پیام/

پژوهشیار