سرپرست سازمان امداد و نجات اعلام کرد؛

بستری ۲۰ تن از مصدومان زلزله خوی و سلماس/ توزیع پتو و چادر میان زلزله‌زدگان

1402/01/05 - 16:48 - کد خبر: 89421
زلزله خوی

نصر: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ نفر از مصدومان زمین لرزه ۵.۶ ریشتری خوی و سلماس بستری و باقی مصدومان درمان و ترخیص شده‌اند، از توزیع پتو و چادر در بین زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش نصر، صادق محمودی در گفت‌وگو، به بیان آخرین آمارها در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی زمین لرزه ۵.۶ ریشتری خوی و سلماس، پرداخت و اظهار کرد: این زمین لرزه ۲۳۹ مصدوم داشته است که ۵۰ نفر از این مصدومان از شهرستان خوی و ۱۸۹ نفر از شهرستان سلماس هستند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰ نفر شامل ۷ نفر از شهرستان خوی و ۱۳ نفر از شهرستان سلماس بستری شده‌اند و ۲۱۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند، ادامه داد: در پی این زمین لرزه شهرستان خوی بدون خسارت بر ابنیه و تأسیسات بوده است اما در شهرستان سلماس به ۸۰ باب منزل مسکونی در ۱۰ روستا آسیب متاثر از زمین لرزه وارد شده است که از این مجموع دو باب منزل مسکونی با خسارت بالای ۸۰ درصد و ۷۸ باب منزل دیگر با خسارت‌های جزئی ۲۰ الی ۵۰ درصد بوده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان سخنان خود تصریح کرد: همچنین در بین ۱۰ خانوار آسیب دیده در روستای مافی کندی ۸ تخته پتو و چهار دستگاه چادر توزیع شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار