مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی؛

هتل‌ها مشمول استاندارد اجباری می‌شوند

1401/12/28 - 11:30 - کد خبر: 89184
بابک بدلی افشرد

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: از سال آینده هتل‌ها و مراکز نگهداری خانه های سالمندان مشمول استاندارد اجباری می‌شوند و این سازمان با توجه به وظایف ذاتی خود ملزم به کنترل کلیه کالاها و خدمات این مراکز خواهد بود.

به گزارش نصر، بابک بدلی، روز یکشنبه در گفتو گویی بیان اینکه طرح نظارتی عیدانه همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده در این استان اجرا می شود، افزود: در اجرای این طرح ۲۰ گروه از بازرسان به صورت روزانه از مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان، زائرسرا و مراکز بین راهی، پایانه های مسافری شامل فرودگاه ها، پایانه های اتوبوسرانی برون شهری و ایستگاه های قطار برون شهری، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی و رستوران ها، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل بازرسی انجام می دهند.
وی هدف از اجرای این طرح را ارزیابی کیفیت کالاها و خدمات عرضه شده در این مراکز اعلام و اظهار کرد: در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده، اقدام کند.
بدلی اعلام کرد: در اجرای طرح نظارت نوروزی امسال، تاکنون ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و عرضه کالاها و خدمات توسط بازرسان این اداره کل در سطح استان انجام شد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: با توجه به حجم بالای ورود مسافر به استان در ایام نوروز و برای بهبود کیفیت خدمات ارایه شده به مردم، ضروری است دستگاه های مرتبط حداکثر همکاری را در راستای اجرای این طرح با این اداره کل انجام دهند.
بدلی، از مردم خواست، در هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود، ضمن توجه به علامت استاندارد بر روی محصولات، برای اطمینان از صحت علامت استاندارد درج شده بر روی کالاها، شماره ۱۰ رقمی ذیل علامت را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار