آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در آذربایجان شرقی

1401/12/25 - 18:31 - کد خبر: 89066
مدیرعامل ستاد دیه

نصر: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اظهار کرد: ظهر امروز ۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان تبریز و ۲۵ نفر از شهرستان‌ها آزاد می شوند که برای این زندانی‌ها مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان کمک ویژه‌ی بلا عوض و ۶۵۰ میلیون تومان با وام کم بهره پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر، رسول تقی پور، پنجشنبه، ۲۵ اسفند در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های آذربایجان شرقی گفت: در طول سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که کل مبلغ بدهی این افراد ۵۳۰ میلیارد تومان بود که مبلغ ۴۷۳میلیارد تومان از طریق اعسار مورد پذیرش قرار گرفته و به صورت اقساطی پرداخت می‌شود و مبلغ مساعدت از طریق تسهیلات وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به مبلغ ۹میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در قالب تسهیلات به این افراد پرداخته شده‌است.
وی افزود: آورده‌ی خانواده‌های زندانیان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.
وی با اشاره به طرح شکات بیان کرد: بخشی از بدهی این افراد به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه شکات پرداخت شد.
رسول تقی‌پور گفت: مبلغ ۲۲میلیارد تومان از طریق ستاد دیه به صورت کمک ویژه و بلا عوض برای بدهی این زندانیان پرداخت شده‌است.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۵۵۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان، آزاد شدند که امسال تعداد ۵۵۶ زندانی دیگر به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با اشاره به تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌های استان اظهار کرد: اکنون تعداد ۲۵۰ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بدهکاری ۲۲۰میلیارد در زندان های استان وجود دارد که اگر ۳۵میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود در طول هشت ماه زمینه‌ی آزادی این افراد فراهم می‌شود.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی یادآور شد: درحال‌حاضر پنج زندانی زن با بدهی به مبلغ حدود ۱۰میلیارد در زندان‌های استان وجود دارد که در زمان‌های آینده با درخواست اعساری که داده‌اند آزاد خواهند شد و در طول سال ۱۴۰۱، هفت نفر زندانی زن از زندان‌های استان آزاد شدند.
تقی پور با اشاره به سنت حسنه خانواده‌های معزا افزود: در سه سال گذشته تعداد ۲۹۲۶ خانواده هزینه‌ی احسان و ضیافت مراسمات خود را برای آزادی زندانیان اختصاص دادند.
وی با اشاره به بهترین کمک‌هایی که در طول یک سال انجام گرفته، افزود: خیران هزینه‌ی تولد فرزند، هزینه‌ی سفره‌ی عقد، هزینه‌ی ترخیص از سربازی و فیش حج به این کار اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، یادآور شد: رسالت ما فقط آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، بنابراین انجمن حمایت از زندانیان برای تامین نیازهای خانواده‌ زندانیان و در اداره کل زندان قسمتی برای مراقبت از زندانیان بعد از خروج از زندان وجود دارد که برای اشتغال این افراد می‌تواند کمک شایانی کند.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در خصوص جشن گلریزان عنوان کرد: این جشن ۱۶ فرودین ماه سال ۱۴۰۲، روز چهارشنبه مصادف با ولادت امام حسن(ع) بعد از افطار در محل تالار معلم، واقع در خیابان ارتش برگزار می‌شود.
وی افزود: برای جشن گلریزان دعوتنامه‌ای ارسال نخواهد شد بلکه از طریق شبکه‌های مجازی و نصب بنر در میادین داخل شهر اطلاع رسانی خواهد شد در نتیجه همه برای این جشن دعوت هستند تا بتوانیم مثل هر سال جشن گلریزان باشکوه تری نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.
وی در خاتمه بیان کرد: در این جشن در سطح کشور جزو دومین استان از نظر مبلغ جمع آوری شده و از نظر آحاد جمعیت و خیر جزو اولین استان‌ها هستیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار