خبر/

ملاقات و گفت و گوی خبرنگاران با علی عطایی

1401/12/24 - 21:48 - کد خبر: 89001
دیدار

نصر: جمعی از خبرنگاران و مسئولان هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی در منزل استاد علی عطایی حضور یافتند.

به گزارش نصر، در این نشست صمیمی، خبرنگاران به همراه رئیس، دبیر و مسئول روابط عمومی هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی دیدار و گفتگویی یک ساعت را با این چهره ماندگار ورزش استان برگزار نمودند. 
علی عطایی به عنوان پیشکسوت رشته های والیبال و بسکتبال استان در این دیدار صمیمانه گفت : یکی از مشکلات ورزش آذربایجان شرقی تغییرات متعدد و بدون برنامه بودن برخی از مدیران کل برای زمان حضور در ورزش استان می باشد. 
وی اضافه کرد : متاسفانه در اکثر موارد طی سال های گذشته مدیران کل شهرهایی کوچکتر برای آذربایجان شرقی انتخاب شده اند که به صورت طبیعی امکان ارائه برنامه های مدیریتی در سطح کلانشهر تبریز و استان با سابقه ورزش، نظیر آذربایجان شرقی را نداشتند.
وی اذعان داشت : در این میان نامهای بزرگی نیز در این مسند منشا خیر بوده اند که تاثیرات مدیریتی آنها همچنان احساس می شود. 
عطایی با آرزوی کسب سلامتی مجدد برای حبیب ستوده نژاد گفت : سانحه پیش آمده اخیر برای ورزش استان نگران کننده بود و ما امیدواریم تا جناب ستوده نژاد به عنوان یکی از سرمایه های ورزش استان که از بطن ورزش به این مسئولیت رسیده مجددا در راس ورزش آذربایجان شرقی حضور یابد؟ چرا که بعد از مدتها یک ورزشکار اهل تبریز که سال ها خاک خورده اداره ورزش و جوانان بوده بر مسند کار قرار گرفته و امیدواری مردم و ورزشکاران را باعث شده است. 
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش به خاطرات دوران والیبال و بسکتبال خود اشاره کرد و در بیان خاطره های ناگفته از زمان بسکتبال گفت : امکانات خوبی نظیر شرایط فعلی در آن زمان وجود نداشت اما با این وجود شاهد بروز و ظهور استعداد هایی بودیم که در زمین آسفالت بازی می کردند! 
عطایی افزود : خاطره مسابقات قهرمانی کشور در زمین آسفالت مجموعه ورزشی باغشمال که در کنار سالن کنونی دلیر اکبری قرار داشت را فراموش نمیکنم و در آن زمان تیم های آذری از اردبیل و تبریز بازیهای آنچنان قدرتمندی را ارائه می دادند که تیم تهران مجبور شد آقای مشحون که بازیکن شاخصی بود را جهت دیدار با تیم های آذری با هواپیما به تبریز منتقل کند. 
عطایی در بخشی دیگر از خاطراتش به زمان بازی در رشته والیبال پرداخت و گفت : والیبال آذربایجان شرقی رشته ای پرافتخار میباشد و همگرایی و صمیمیت در جمع اهالی این رشته به خصوص در آن دوران بسیار چشمگیرتر از بسکتبال بود. او در بیان خاطره‌ای گفت : یادم می آید مسابقات قهرمانی کشور همواره صحنه حضور تیم آذربایجان شرقی در بازی نهایی بود و تیم ما اغلب با اختلافی اندک در ست پنجم بازی را به تهران واگذار می کرد. 
وی در مورد خاطره خود از مسابقه با تیم تهران افزود : ست پنجم بود و بنده روی دریافت با مشکل روبرو شدم و سرویسی که زده شده بود با نوک انگشتان دستم بیرون رفت و داور در این صحنه به سود تیم تهران اعلام رای کرد و جالب اینکه قبل از سوت داور، بنده دستم را به جهت برخورد توپ با انگشتانم بلند کردم، هرچند که این حرکت با مخالفت بعضی از بازیکنان روبرو شد اما در پایان مسابقه تماشاگران با بلند کردن دست بنده و شعاری خاص این حرکت جوانمردانه و حاکی از روح ورزش را مورد تقدیر قرار دادند. عطایی تصریح کرد : همین حرکت سرلوحه ورزش و زندگی بنده شد. 
او در خصوص تاثیرگذارترین فرد در زندگی ورزشی‌اش از محمود عدل نام برد و گفت : ایشان همزمان کاپیتان تیم های ملی بسکتبال و والیبال ایران بودند و بنده در معیت ایشان چیزهای زیادی نه در عرصه ورزش بلکه در عرصه اخلاق و فرهنگ یاد گرفتم.
عطایی در بخش پایانی سخنانش از مدیریت هیئت بسکتبال استان تقدیر و تشکر نمود و تاکید کرد  : کار ریاست هیئت در شرایط تورم مالی کنونی و تعدد اعزام‌ها با توجه به نداشتن اسپانسر و حمایت کننده مالی سخت است، بنده به نوبه خودم از تلاش ها و فعالیت سخت اما مجدانه هیئت تقدیر و تشکر می نمایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار