مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی

1401/12/24 - 15:27 - کد خبر: 88969
امیر بخشی‌ زاده

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، از احراز شرایط ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد مبلغ اعلامی را واریز کرده‌اند که عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد در استان آغاز شده است.

نصر، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، از احراز شرایط ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد مبلغ اعلامی را واریز کرده‌اند که عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد در استان آغاز شده است.
امیر بخشی‌زاده در جلسه شورای مسکن استان افزود: یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و شش هزار هکتار از محل ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، آماده واگذاری بوده و تاکنون از مراحل پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ۱۴ هزار واحد روستایی و ۳۲ هزار واحد خودمالک شهری هم در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه این طرح در شهرهای جدید سهند و شهریار و تبریز، مراغه، مرند و اهر به عنوان شهرهای بالای یکصد هزار نفر و شهرهای زیر یکصد هزار و روستاها اجرا می شود، ادامه داد: هشت هزار و ۳۵۴ پروژه در شهرهای جدید، سه هزار و ۲۷ پروژه در شهرهای بالای یکصدهزار نفر، یک هزار و ۸۸۹ پروژه در شهرهای زیر یکصد هزار نفر، ۱۴ هزار و ۶۳۵ واحد در روستاها و ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد به صورت خود مالک شهری تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: اکنون عملیات اجرایی ۱۳ هزار و ۴۷۰ واحد در شهرهای جدید، سه هزار و ۳۳۲ واحد در شهرهای بالای یکصد هزار نفر، سه هزار و ۳۹۶ واحد در شهرهای زیر یکصد هزار نفر و واحدهای روستایی و خودمالک در سطح استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۱۳ هزار و ۴۷۰ واحد در شهرهای جدید، سه هزار و ۳۳۲ واحد در شهرهای بالای یکصد هزار نفر، سه هزار و ۳۹۶ واحد در شهرهای زیر یکصد هزار نفر و واحدهای روستایی و خودمالک در سطح استان آغاز شده است.
بخشی زاده، با تاکید بر اینکه باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، افزود: این روند در تمام شهرهای استان با تامین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می شود.
در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز روند پرداخت تسهیلات مسکن را پایین‌تر از حد انتظار دانست و گفت: باید این موضوع را از بانک‌های استان مطالبه کنیم.
جبارعلی ذاکری تامین زمین و منابع مالی را دو عامل مهم در پیشبرد پروژه‌های مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: اگر همزمان این دو موضوع را پیش ببریم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
وی بر هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: باید تا پایان امسال بتوانیم بخشی از پروژه‌های مسکن را به بهره‌برداری برسانیم که همین امر، عاملی برای پیشرفت بیشتر پروژه‌ها خواهد بود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز تعداد افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر استان را هشت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون دو هزار و ۳۰۰ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، برای یک هزار و ۹۰۰ واحد زمین تخصیص یافته و یک هزار و ۳۰۰ نیز زمین را تحویل گرفته‌اند.
حجت‌الله سروری در مورد واحدهای خودمالک شهری نیز گفت: بیش از دو هزار واحد در حال طراحی و آغاز عملیات اجرایی است، ساخت ۹۷۰ واحد شروع شده و ۲۳۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار