خبر/

برنده جایزه‌ای که بازنده‌ای بیش نبود

1401/12/21 - 10:09 - کد خبر: 88735
حملات سایبری

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از مورد کلاهبرداری واقع شدن شهروندی خبر داد که به بهانه برنده شدن جایزه، کلاهبرداران سایبری حساب بانکی‌اش را خالی کردند.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی، یکشنبه 21 اسفندماه، در تشریح این خبر، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضایی عنوان کرد که از حساب بانکی‌اش مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام گرفته است.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام می‌کند که در قرعه کشی یکی از اپراتورها شما برنده جایزه شده‌اید که برای دریافت جایزه خود باید یک شماره کارت به همراه تمامی مشخصات را در اختیار ما قرار دهید.
محمودی بیان کرد: متاسفانه شهروند بزه‌دیده با شنیدن خبر برنده شدن جایزه و با باور کردن حرف‌های فرد تماس گیرنده کلیه اطلاعات خواسته شده را در اختیار وی قرار می‌دهد که در این حین مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی این شهروند برداشت می‌شود.
وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع اعلامی و پس از بررسی‌های دقیق انجام گرفته فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی‌های انجام گرفته با مقام قضایی اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفت.
وی در ادامه از عودت وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و با توجه به اقدامات به موقع انجام شده و هماهنگی‌های انجام گرفته تمامی ۹۴۰ میلیون ریال برداشت شده غیرمجاز به حساب شاکی بازگردانده شد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از هموطنان خواست تا برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها به پیامک‌ها و تماس‌هایی باعنوان برنده شدن جایزه اعتنایی نکنند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌ بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، اعلام کرد: در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار