دریانی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در گفت و گو با نصر:

بازگشت اتاق تبریز به جایگاه برتر | مهندس توکلی اعتبار صنعت آذربایجان بود

1401/12/18 - 13:14 - کد خبر: 88616
محمود دریانی

نصر: مدیرعامل شرکت کولیس و کاندیدای انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: این کلانشهر یک شهر صنعتی قدیمی است و زمانی که در سایر شهرهای ایران حتی تولید پیچ و مهره وجود نداشت در تبریز ماشین افزار و تراکتور تولید می شد بنابراین باید سهم بزرگی در اتاق بازرگانی ایران داشته باشد.

به گزارش نصر، محمود دریانی، مدیرعامل شرکت کولیس برای نخستین بار در اینیستیتو تکنولوژی تبریز تحصیلاتش را شروع و سپس به عنوان کارآموز وارد مجموعه ماشین سازی تبریز شده است.
وی همچنین پس از گذراندن دوره های آموزشی در شوروی سابق در دفتر فنی استان مشغول به فعالیت شده است  و مجددا برای ادامه تحصیلات به آمریکا سفر کرده و  لیسانس خود را از این کشور دریافت کرده است. 
دریانی که در اوایل انقلاب نماینده تام الاختیار استاندار در امور صنایع بوده و واحد های تولیدی زیادی را مجددا راه اندازی و احیا کرده و در مقطعی برای تکمیل دوره ها در کشور هندوستان حضور داشته است، در گفتگو با نصر، با بیان اینکه ۴۱ سال پیش  شرکت  کولیس را تاسیس کرده است، گفت: شرکت کولیس با حداقل سرمایه در تبریز تاسیس و هم اکنون به جایگاهی رسیده است که ۱۲۵ پرسنل و ۲۰۰ پیمانکار در این مجموعه مشغول به کار هستند.
وی در ادامه افزود: برای اولین بار در کشور دنده زنجیر صنعتی و موتورسیکلت در این شرکت تولید شده است. متاسفانه مجددا واردات دنده زنجیر از چین شروع شد که اگر مدیریت و برنامه ریزی ما در این مجموعه نبود، قطعا این واحد تولیدی تعطیل می شد.
دریانی با بیان اینکه در تاریخ هیچ کس به اندازه مهندس توکلی به استان خدمت نکرده است، خاطر نشان کرد: اگر روزی در این کشور مسئولیتی داشته باشم مجسمه این چهره بزرگ صنعت استان را در ورودی های شهر نصب می کنم چراکه استان آذربایجان شرقی مدیون این شخصیت بزرگ است. متاسفانه بعد از ایشان همت کافی در استان صورت نگرفت چرا که در این صورت بایستی صنعت تولیدات استان آذربایجان شرقی از هر جهت خودکفا می بود.
مدیر عامل شرکت کولیس با اشاره به مهم ترین اهداف خود در ورود به انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کرد: اگر در این انتخابات موفق شوم یکی از مهم ترین برنامه هایم ایجاد کارخانه خودرو سازی در تبریز است و بایستی شرایطی ایجاد کنیم که صفر تا صد تولید خودرو در تبریز اتفاق بیافتد. با وجود چنین کارخانجات عظیم در تبریز قدرت کافی برای محقق شدن این هدف وجود دارد ولی متاسفانه برخی از افراد تاکنون نخواستند این اتفاق در تبریز رخ دهد. بنابراین اولین هدف من در ورود به اتاق بازرگانی این موضوع خواهد بود.
این فعال صنعتی در خصوص ظرفیت های اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه از پتانسیل اتاق بازرگانی تبریز استفاده نشده است و در این زمینه ما صاحبان صنایع و صنعتگران هم مقصر هستیم چراکه مطالبه گر نبودیم و حق خود را از اتاق بازرگانی نخواستیم. برنامه بزرگ دیگری که پس از ورود به اتاق بازرگانی خواهم داشت این است که صفر تا صد تولید محصولات مس سونگون در استان خودمان اتفاق بیافتد نه اینکه مواد اولیه معدن مس سونگون به کرمان انتقال داده شود زیرا این حق ماست که از نعمت خدادادی استفاده کنیم ولی متاسفانه زحمات استخراج معدن برای این استان است و استفاده از آن برای استان های دیگر.
دریانی همچنین در خصوص ورود خود به این دوره از انتخابات اذعان داشت: در این دوره بسیاری از صاحبان صنایع از من دعوت و درخواست کردند در انتخابات حضور داشته باشم که با بررسی شرایط بر خود وظیفه دانستم وارد انتخابات شوم و در صورت ورود به اتاق بازرگانی به شهرم خدمت کنم. 
مدیرعامل شرکت کولیس با اشاره به نبود جایگاه اتاق بازرگانی تبریز در اتاق بازرگانی ایران گفت: هیچوقت اتاق بازرگانی ایران از ما برای حضور در مجموعه دعوت نمی کند بلکه باید زحمت کشید و تلاش کرد تا در این اتاق بازرگانی کرسی برای استان به دست آوریم. بدون تلاش و پشتکار نمی توان چیزی را بدست آورد مگر اینکه برای رسیدن به آن جایگاه تلاش کنیم چراکه حق دادنی نیست بلکه گرفتنی است. بخصوص که تبریز یک شهر قدیمی صنعتی است و زمانی که در شهرهای ایران تولید پیچ و مهره وجود نداشت در تبریز ماشین افزار و تراکتور تولید می شد. هم اکنون هم هیچ انتقادی از اتاق بازرگانی ندارم چراکه در طول سال ها فعالیت هیچگاه مطالبه نکردیم و باید از آنها به عنوان مسئول اتاق مطالبه گری کنیم. اگر وارد اتاق بازرگانی شویم قطعا فرصت برای مطالبه گری صاحبان صنایع را فراهم خواهیم کرد و اقداماتی که انجام می دهیم را در قالب ماهنامه ارائه خواهیم داد.
دریانی در ادامه صحبت هایش در خصوص اتاق بازرگانی افزود : به علاوه جهت به روز رسانی سطح دانش در صنایع کشورمان تصمیم دارم ارتباط و تعامل با اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه و اروپایی را در برنامه قرار دهم و از اهمیت آن غافل نباشم .
وی همچنین به اهمیت طرح های دانش بنیان اشاره کرد و در این باره گفت : بنده به طرح ها و فناوری های نوآورانه بسیار علاقه مندم و در نظر دارم جهت تجاری سازی طرح های دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی از هیچ سعی و تلاشی دریغ نکنم.
دریانی در پایان اعلام کرد: امیدوارم رقابت این دوره از انتخابات سالم باشد و هیچکس فرد دیگر را تخریب نکند تا وارد حواشی انتخاباتی نشویم. بنده همواره حسن نیت خود را در این شهر نشان دادم چراکه اعتقاد دارم چون خداوند امکانات زیادی برایم اعطا کرده است من هم باید در خدمت همشهریانم باشم. در همین زمینه سالها با موسسات خیریه همکاری داشتم و هرسال یک زندانی را آزاد می کنم. بغیر از آن در طول چند سالی که  شرکت  کولیس را تاسیس کردم تاکنون هیچ مورد شکایتی از طرف  کارکنانم در اداره کار وجود ندارد و همواره سعی کردم در خدمت مردم باشم.
گفتنی است محمود دریانی عضو ائتلاف اتاقی برای شما با کد ۲۴۷ در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار