در آیین افتتاح کلان بیمارستان حضرت مهدی(عج)؛

رئیسی: برنامه دولت به سامان رساندن کارهای نیمه تمام در حوزه سلامت است

1401/12/17 - 17:34 - کد خبر: 88571
ابراهیم رئیسی

نص: رئیس جمهور با بیان اینکه سلامت و درمان بخش قابل توجهی از سبدهزینه خانوارها را تشکیل می دهد، گفت: برنامه دولت تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت است.

به گزارش نصر، سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) را تهران افتتاح کرد که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان خاورمیانه به شمار می رود.
وی با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان از اعیاد بزرگ اسلامی و نیز بهره‌برداری رسمی از بزرگترین پروژه نظام سلامت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح در دوره‌ها و دولت‌های گذشته و نیز در دوره دولت مردمی صمیمانه قدردانی کرد.
رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: برخی می‌گفتند که تکمیل طرح‌های نیمه تمام به نام چه کسی ثبت خواهد شد، اما این مسئله به هیچ وجه برای ما اهمیت نداشت و صرفا به این می‌اندیشیم که خروجی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خدمت به مردم بوده و به سبد خدمات و افتخارات نظام جمهوری اسلامی اضافه می‌شود.
وی همچنین بار دیگر از خدمات کادر درمانی، پزشکی و پرستاری کشور که در مواجهه با کرونا، با مجاهدت و از خودگذشتگی از جان مردم و سلامت عمومی صیانت کرده و در این مسیر حرکتی ماندگار ثبت کرده و افتخار آفریدند، قدردانی کرد.
رئیس جمهور در ادامه به اقدامات و دستاوردهای دانش‌بنیان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: دستاوردهای کشور در حوزه تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان افتخارآمیز است و اگر در گذشته مسئولان کشور هنگام سفرهای خارجی فرش و امثال آن را به عنوان محصولات کشور با خود می‌بردند، امروز بنده با افتخار تجهیزات پزشکی و اتاق عمل تولید شده توسط متخصصان جوان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را با خود به کشورهای خارجی می‌برم.
رئیسی همچنین تولید ۹۷ درصد نیازهای دارویی در داخل را از افتخارات کشور توصیف و تصریح کرد: چندی قبل که برای بازدید به یکی از پارک‌های علم و فناوری رفته بودیم، مسئول یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان به ما اعلام کرد که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که امروز این ظرفیت را داریم که مهاجرت نخبگان این حوزه معکوس شود چرا که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید دانش‌بنیان در حوزه داروسازی در کشور فراهم شده است.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۸۰ عضو هیئت علمی در بیمارستان حضرت مهدی (عج)، آن را باعث افتخار نظام سلامت عنوان کرد و گفت: این بیمارستان ظرفیت پرورش دانشجویان، کاربردی کردن دانش پزشکی و کارورزی دانشجویان را دارد.
آیت الله رئیسی تاکید کرد: تلاش کنید تا کیفیت کار و خدمت‌رسانی به بیماران در این مرکز درمانی با تلاش هیئت علمی و کادر درمان حفظ شود و روز به روز مطابق استانداردهای بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.
رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات پزشکی کشور نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا نام‌آور است، خاطرنشان کرد: در گذشته شهرهایی مانند شیراز، مشهد، یزد و کرمان قطب سلامت کشور بودند و از کشورهای همسایه برای درمان به این نقاط سفر می‌کردند، اما امروزه شاهد گسترش قطب‌های پزشکی در کشور هستیم که این امر حاصل تلاش کادر درمانی متخصص و دلسوز و حساسیت‌های ویژه آنها در این زمینه است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه تاکید کرد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی با دلسوزی فراوان به دنبال اجرای عدالت در حوزه سلامت هستند و تلاش می‌کنیم پروژه‌های عقب‌مانده حوزه سلامت که برخی از آنها بیش از ۱۵ سال قدمت دارند، با سرعت به نتیجه برسند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با کمک خیّران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تلاش می‌کنیم که طرح‌های نیمه تمام حوزه سلامت را سریع‌تر به سرانجام برسانیم و شاهد بهره‌برداری از مراکز درمانی نیمه تمام در تهران و سایر شهرهای کشور باشیم.
وی با تاکید بر اینکه احداث بیمارستان از جمله اقدامات ضروری در ارتقای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود، گفت: باید سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان نسبت به گذشته افزایش یابد و علاوه بر آن با اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری‌ها در کشور تلاش کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه نیروی انسانی مبتکر و خلاق، سرمایه ارزشمندی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاقمندی جوانان به انتخاب رشته پزشکی در دانشگاه‌ها نشان دهنده اهمیت این حوزه است و باید از این فرصت برای ارتقای علم و دانش پزشکی در کشور استفاده کنیم؛ در حوزه پزشکی باید به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست پیدا کنیم.
 رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خود پزشکان باید حوزه طب سنتی را مدیریت کنند تا جلوی سوءاستفاده افراد غیرمتخصص در این عرصه گرفته شود، گفت: یافته‌های طب سنتی باید از مسیر علمی و آزمایشگاهی به نیازهای مردم پاسخگو باشد و دستاوردهای آن باید با استفاده از کرسی‌های نظریه‌پردازی به تایید نظام سلامت برسند و سپس پاسخگوی نیازهای مردم باشند.
رئیس جمهور تاکید کرد: باید نسبت به ارتقای علم با تکیه بر آرا و اندیشه‌های نو تلاش کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین فرمودند، دانایی‌ها ضمیمه توسعه توانایی‌ها در کشور شود تا محصول نهایی این اقدامات رضایتمندی مردم را ارتقا دهد.
وی در پایان تاکید کرد: امروز سلامت و  درمان بخش قابل توجهی از سبد هزینه خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد و هر چقدر هزینه مردم کاهش پیدا کند، بزرگترین خدمت دولت به مردم رقم می‌خورد؛ باید با استفاده از بیمه‌ها و روش‌های مختلف سهم خانواده‌ها را در حوزه سلامت کاهش دهیم.
به گزارش ایرنا، پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان تا به امروز گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم و کم برخوردار راه‌اندازی شده است. همچنین در دولت سیزدهم ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک و دو  هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص برای اجرای عدالت در حوزه سلامت در سراسر کشور در بیمارستان‌ها مشغول به کار شدند و ۱۶ پروژه کلینیک ویژه در کشور نیز تکمیل و افتتاح شده است.
عین‌اللهی افزود: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی، در رشته‌های مختلف، انجام پیوندهای کلیه، کبد و سایر اقدامات درمانی در منطقه بی‌نظیر و یاریگر بیماران از سراسر کشور است.
انتهای پیام/

پژوهشیار