وحیدزاده؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز:

 تراکتورسازی ، ناجی صنایع بزرگ کشور

1401/12/16 - 21:55 - کد خبر: 88550
ائتلاف تراکتورسازی

نصر: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتور سازی ایران و کاندیدای انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: شرکت تراکتور سازی ایران به عنوان خصوصی ترین شرکت کشور توانسته است با افزایش تولیدات خود صنایع بزرگی همچون شرکت هپکو اراک یا خودروسازی دیزلی آذربایجان را احیا کند و جایگاه چنین مجموعه ای در اتاق بازرگانی خالی است.

به گزارش نصر، مصطفی وحید زاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتور سازی ایران و نامزد انتخابات اتاق بازرگانی تبریز در گفتگو با نصر با بیان اینکه مجموعه های صنعتی بزرگ در کشور معمولا با سرمایه گذاری دولتی ایجاد شده است، گفت: در صنایع مادر حضور دولت ضرورت دارد ولی نحوه عمل دولت هم مهم است. متاسفانه مشکلات را همواره به دولت انعکاس می دهند که تنها دولت مقصر بسیاری از مشکلات نیست و برخی عوامل هم در فعالیت صنایع اخلال ایجاد می کنند.


وی در ادامه افزود: امروزه خصوصی تر از شرکت تراکتورسازی وجود ندارد و 17 هزار پانصد سهام دار خصوصی در این شرکت وجود دارد. هر ساله گزارش های منظم از اقدامات این شرکت صورت می گیرد که نشان دهنده قانون مدار بودن این مجموعه است و هیچ گاه از قانون خارج نمی شویم.
وحید زاده از نبود هیچ قانونی مبنی بر اینکه کسی که در مجموعه دولتی سهام دار است نمی تواند در انتخابات اتاق بازرگانی حضور داشته باشد، خبر داد و خاطر نشان کرد: نباید قانون را بر اساس عقاید خود تفسیر کرد و بهانه هایی در این زمینه داشت. قدرت پیشرفت این مجموعه باعث شده است برخی از افراد از تاثیر این قدرت اطلاع داشته باشند. البته این مجموعه الگویی هم برای بخش دولتی و هم بخش خصوصی می باشد. زمانی که در شرکت تراکتور سازی قبول مسئولیت کردم، در کل 82 موتور تولید می شد که در کمتر از شش ماه تعداد موتور های تولیدی به 129 عدد در روز رسید و هم اکنون 140 موتور هر روز تولید می شود که باعث شد تا صنعت و اقتصاد استان ارتقای چشم گیری داشته باشد.


مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران ادامه داد: این اتفاق سبب شد که کارگاه هایی که در آستانه تعطیلی قرار داشتند، گسترده تر شوند و تعداد شاغلان مجموعه را افزایش دهند. شرکت هپکو اراک که یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی کشور است به دلیل نبود موتور رو به تعطیلی بود که پس از افزایش تولید موتور در مجموعه تراکتور سازی، این شرکت هم نجات یافت و این افتخاری برای استان ما می باشد. بنابراین می توان گفت تفکر خصوصی است که می تواند در شرایط سخت نجات بخش و تاثیر گذار باشد.
وحیدزاده همچنین در خصوص برنامه های خود در ورود به انتخابات بازرگانی گفت: در ائتلافی که برای ورود به انتخابات برگزیده شده است سعی کردیم از اقشار مختلف به خصوص پتانسیل های نسل جوان و تخصص آنها استفاده کنیم. همچنین در برخی بخش های مهم همچون صنعت حمل و نقل برای اولین بار ورود شود چراکه در قیمت تمام شده بسیار تاثیر گذار است. بغیر از آن در بخش های لوازم خانگی، الکترونیک و صنعت مادر هم سعی کردیم ورود کنیم تا در تمامی بخش ها نفرات متخصص داشته باشیم. در صنعت تراکتور هم اکنون 5 هزار نفر بصورت مستقیم و 600 تعمیر کننده مشغول به فعالیت هستند. همچنین باعث افتخار است که در طول یک سال اخیر 500 نیروی جوان بطور مستقیم در این مجموعه استخدام شدند که در چندین مجموعه دیگر هم تاثیر گذار بودند.


این فعال صنعتی با اعلام خبر خوش دیگر در زمینه صنعت استان بیان داشت: همانور که اطلاع داشتید از سال 1394 خودروسازی دیزلی آذربایجان تقریبا تعطیل بود که در برنامه بودجه سال آینده 450 کامیونت 11 تنی که به صورت انحصاری در اختیار تراکتور سازی است، تولید خواهیم کرد. با این حال معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح پروژه هایی در حد پروژه های ملی به تبریز سفر خواهند کرد و با افتتاح طرح ها برای احیای مجدد این مجموعه ها اقدام خواهد شد.


مدیرعامل گروه صنعتی تراکتور سازی ایران با بیان اینکه این مجموعه به عنوان قطب سوم صنعت خودرو می تواند اعلام موجودیت کند، اظهار داشت: مجموعه تراکتور سازی در حال حاضر به جایگاهی رسیده است که سهام های شرکت های بزرگی همچون سیبا موتور را در اختیار قرار دهد و گام به گام به اهداف بزرگ تری دست یابد. امسال همچنین موفق شدیم برای اولین بار رکورد تاریخی تولید بیش از 30 هزار موتور صد در صد داخلی را به ثبت کنیم.
وحید زاده در پایان گفت: با توجه به تجربه موفق 55 ساله در صنعت و اقتصاد دغدغه حضور واقعی و تاثیر گذار شرکت تراکتور سازی را در اتاق بازرگانی داشتم و برنامه های خوبی در این مدت جمع بندی شده است. بایستی به رای هایی که داد می شود احترام گذاشته شود و به جای پرداختن به حواشی انتخاباتی به مشکلات بزرگ اقتصادی کشور برنامه ریزی کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار