خبر/

یکهزارو 414 میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در ارس افتتاح شد

1398/09/17 - 11:09 - کد خبر: 8853
ارس

نصر: هشت طرح سرمایه گذاری با اعتبار یکهزار و414 میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امروز با حضور مرتضی بانک چهار طرح در بخش صنایع، سه طرح در بخش کشاورزی و دو طرح در بخش گردشگری این منطقه آزاد تجاری صنعتی افتتاح شد.

واحد تولید اینورتر ، کشتارگاه تمام صنعتی و گلخانه ۳۵۰ هزار تنی به روش هیدروپونیک از جمله طرح هایی است که امروز در این منطقه افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس روز یکشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای چهار طرح اجرا شده در بخش صنایع این منطقه را یکهزار و ۹۱ میلیارد ریال، سه طرح بخش کشاورزی را  ۲۵۳ میلیارد ریال و دو طرح بخش گردشگری را  ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

محسن نریمان با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای ۲۲۱ نفر اشتغال ایجاد می شود، اظهار کرد: اشتغالزایی طرحی های اجرا شده در بخش صنایع ۸۹ نفر، در بخش کشاورزی ۱۲۴ نفر و در بخش گردشگری هشت نفر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد:  در ۶ ماه نخست امسال، ۹۹ طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی با دو هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدماتی و تجاری در کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس به تصویب رسیده است.

وی یادآوری کرد: با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و تحریم های موجود، صادرات از ارس در نیمه نخست امسال ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذاران جدید و حمایت از شرکت های واردکننده برای تغییر فعالیت در بخش تولید و صادرات، گام های موثری در تحقق اهداف رونق تولید برداریم.

منطقه آزاد ارس با وسعت ۵۱ هزار هکتار در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت های صنعتی دارای استعدادهای مناسبی در زمینه کشاورزی و گردشگری است.

انتهای پیام/

پژوهشیار