برای نخستین بار در کشور؛

دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات ناشی از جانوران وحشی حمایت می‌شود

1401/12/16 - 15:46 - کد خبر: 88526
پروژه کشاورزی

نصر: موافقتنامه بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود به امضای مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی رسید.

به گزارش نصر، همزمان با برگزاری سومین دوره آموزشی مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایش‌های بین المللی شهدای محیط زیست، سجاد انجم شعاع مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به عنوان بیمه گذار و علیرضا آل امین قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی به عنوان بیمه‌گر، موافقتنامه بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض را که برای اولین بار در کشور انجام می شود، امضا کردند.
در آیین امضای این موافقنامه، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امضای این موافقتنامه برای پرداخت خسارت به کشاورزان و دامدارانی است که از حیات وحش آسیب می‌بینند که این موضوع می تواند با جلب مشارکت جوامع محلی به مدیریت سازگاری با تعارضات حیات وحش کمک کند.
به گفته وی، سقف مالی این موافقتنامه اکنون ۱۴ میلیارد تومان و اعتبار آن از تاریخ امضا و تبادل به مدت یکسال است که البته این زمان قابل تمدید خواهد بود.
اکبری از مدیران کل حفاظت محیط زیست خواست علاوه بر اطلاع رسانی کافی درباره این موافقتنامه، دقت لازم را در اجرای آن به عمل آوردند تا سقف مالی آن به سرعت پر نشود.
انتهای پیام/

پژوهشیار