مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی از شبکه دو سیما

1398/09/17 - 09:53 - کد خبر: 8840
مستند دیار من

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آغاز پخش مستند معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان در قالب برنامه "دیارِ من" شبکه دو سیما از هفته جاری خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار، امروز شنبه 16 آذر 98 ضمن اعلام این خبر، گفت: یکی از سیاست های ستاد تبریز 2018 تولید و پخش فیلم های کوتاه و مستندهای فاخر از ظرفیت های گردشگری تبریز و استان با هدف جذب حداکثری گردشگران داخلی با استفاده از ظرفیت رسانه های ملی بود که در این راستا از سال گذشته هدف گذاری و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با پیگیری اهداف یاد شده در نیمه نخست سال جاری با همکاری شبکه یک سیما مستندهای 6 دقیقه ای گردشگری از 12 شهرستان با محوریت مناطق کمتر شناخته شده به روی آنتن رسانه ملی رفت.

آبدار گفت: در همین راستا به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، فاز نخست تولید مستندهای فاخر 25 دقیقه ای برای 10 شهرستان از ابتدای تابستان سال جاری با محوریت معرفی ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی، صنایع دستی، آداب و رسوم، غذا، سوغات و آیین های سنتی کلید خورد و خوشبختانه با پیگیری های مستمر به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان و با هدف توزیع متناسب سفر در شهرهای کوچک و روستاها و فاز دوم تولید این مجموعه مستندها برای 11 شهرستان دیگر با اضافه شدن رویکردهایی نظیر گردشگری ورزشی و زمستانی، به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضمن تشکر از خانه روابط عمومی استان به عنوان مجری طرح، با بیان اینکه فصل اول مستند "دیار من" در 10 قسمت 25 دقیقه ای تهیه و از هفته جاری، روزهای سه شنبه و پنج شنبه ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، افزود: این مستند که به تهیه کنندگی رسول تسلیمی و نویسندگی و اجرای فربد شکرایی به روی آنتن خواهد رفت، ساختاری جذاب، ریتمیک و مخاطب پسند دارد که جذابیت ها و زیبایی های استان را با جلوه هایی زیبا به نمایش می گذارد و امیدواریم علاوه بر ایفای نقش در جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی، رضایت مخاطبان و عموم مردم آذربایجان شرقی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

پژوهشیار