خبر/

تجلیل از برترین حافظ کل قرآن در تبریز

1401/12/14 - 10:58 - کد خبر: 88342
مراسم تجلیل

نصر: در مراسمی از قاری جوان تبریزی که در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم رتبه نخسب را کسب کرده بود تجلیل شد.

به گزارش نصر، در این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که مرحله نهایی آن با حضور ۵۲ شرکت‌کننده منتخب از ۳۳ کشور از ۳۰ بهمن‌ تا سوم اسفندماه در تهران برگزار شد سینا طباخی شرکت کننده تبریزی کشورمان در حفظ کل قرآن رتبه اول را کسب کرد.
نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته در این مراسم با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است ، گفت: به لطف خدا امروزه قران در جامعه ما به قدری مورد توجه قرار گرفته است که کودکان ۵ ساله هم حافظ قران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم افزود: باید فضای شهرها، کوچه ها،  خیابانها، مساجد و بازار ما قرآنی باشد یعنی به تعبیری فضای حاکم باید قران باشد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قران در کشور داشته باشیم گفت:باید برای عمل به منویات معظم له در این زمینه عمل کنیم و قبول کنیم همه ما در این زمینه کوتاهی کردیم .
 نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی تصریح کرد: موسسات قرانی که در کنار فعالیت های قرانی و امور خیریه و سایرادارات  فعالیت می کنند نقش ارزشمندی در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم دارند و در این زمینه فداکارانه تلاش می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به جوانانمان افتخار کنیم چرا که در عرصه های مختلف افتخارآفرینی می کنند گفت: درست است ریزش هایی داشتیم اما در مقابل رویش های بسیاری داشتیم که یکی از رویش های ما آقای سینا طباخی است، مدافعین حرم نیز همان جوانهایی هستند که تازه به عرصه امده و جزو رویش های انقلاب هستند .
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ورزش، تولید و کارخانه ها در دست همین جوانان است که باعث اقتدار کشورمان می شوند، خاطرنشان کرد : در ایام اعتکاف ماه رجب همین جوانان بودند که حضور داشتند و مساجد را پر کردند و باید قدراین جوانان را بدانیم و از انها حمایت کنیم.
حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هم با تاکید بر اینکه حفظ قران و انس با قران برای ما از اوجب واجبات است گفت: افتخار قرانی افتخاری است که انسان می تواند با خود به سرای دیگر منتقل کند و اگر کسی باقران مانوس شود مصداق همان بالارفتن است و این خود برای انسان افتخار است.
انتهای پیام/

پژوهشیار