رئیس هیات بوکس آذربایجان‌غربی؛

ملی‌پوش سابق ارومیه‌ای مربی تیم ملی امید بوکس کشور شد

1398/09/16 - 17:26 - کد خبر: 8818
طاهر جباری

نصر: رئیس هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «طاهر جباری» ملی‌پوش سابق و مربی فعلی ارومیه‌ای با حکم رییس فدراسیون به عنوان مربی تیم ملی امید کشور انتصاب و معرفی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی نظری امروز در گفت و گویی افزود: جباری علاوه بر داشتن پیشینه درخشان به عنوان یکی از قهرمانان سابق تیم ملی، در حال حاضر نیز یکی از مربیان موفق استان و کشور محسوب می شود که بوکسورهای متعددی را تربیت و به عضویت تیم ملی در آورده است.

وی بیان کرد: جباری پیش از این نیز چندین بار مربیگری تیم ملی بوکس کشور را بر عهده داشته است.

رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: این مربی ارومیه‌ای همچنین سال گذشته به عضویت شورای فنی فدراسیون بوکس کشور در آمد و به همراه اعضای ۹ نفره این شورا که اعضای آن متشکل از قهرمان‌های تحصیل ‌کرده و جوان برگزیده کشور بود، حضور داشت.

نظری افزود: جباری همچنین اردیبهشت امسال با صدور حکمی به عنوان عضو کمیته آموزش فدراسیون بوکس منصوب شده بود.

به گزارش ایرنا طاهر جباری از سال ۱۳۷۷ فعالیت ورزشی خود را در رشته بوکس زیر نظر اسماعیل مهدی‌زاده آغاز کرد و دو مقام نایب قهرمانی آسیا در مسابقات ۲۰۰۳ پاکستان و ۲۰۰۴ فیلیپین که هر دو مسابقه حکم انتخابی المپیک آتن را نیز داشتند، در کارنامه ورزشی خود دارد.

وی به مدت پنج سال مستمر در عضویت تیم ملی ایران حضور داشت و مدال برنز مسابقات کشوری سال ۱۳۸۰، نقره سال ۱۳۸۱، طلای سال ۱۳۸۲، طلای سال ۱۳۸۳ و چندین مدال نقره و برنز مسابقات بین المللی اروپا را به خود اختصاص داده است.
طاهر جباری در سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ به عنوان قوی‌ترین بوکسور ایران نیز لقب گرفت.

بوکس از جمله رشته های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

پژوهشیار