مديرکل غله و خدمات بازرگاني آذربايجان شرقي:

سهميه آرد فقط در بستر سامانه نانينو به نانواها اختصاص مي‌يابد

1401/12/09 - 17:12 - کد خبر: 88100
علیرضا شاهدی

نصر: مديرکل غله و خدمات بازرگاني آذربايجان شرقي گفت: مرحله سوم طرح هوشمندسازي مديريت يارانه آرد و نان در نانوايي هاي اين استان آغاز شد که بر مبناي آن تا ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوايان پرداخت مي‌شود.

به گزارش نصر، عليرضا شاهدي در حاشيه جلسه توجيهي اجراي مرحله سوم آرد و نان در سالن اجتماعات فرمانداري هشترود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله اول طرح هوشمندسازي مديريت يارانه آرد و نان با نصب و واگذاري کارتخوان هوشمند به نانوايي ‌ها انجام و در مرحله دوم استخراج تراکنش نان از طريق کارتخوان صورت گرفت که دولت طبق فروش روزانه نان ۱۵ درصد کارمزد به نانوايان پرداخت مي‌کرد.
وي اظهار کرد: در مرحله سوم اجراي اين طرح که شناورشدن سهميه آرد و نان است ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوايي ‌ها پرداخت مي شود.
شاهدي بيان کرد: در مرحله سوم و شناور شدن سهميه آرد، سهميه براساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوايان محاسبه مي‌شود که در صورت فروش کمتر نان، سهميه آرد نيز کم خواهد شد.
وي  افزود: در مرحله سوم، نانوايان حق فروش نان بدون کارت بانکي را ندارند و براي کساني که کارت بانکي در اختيار ندارند يک کارت خريد نان به نانوايان داده مي‌شود که از طريق آن فروش نان انجام شود.
مديرکل غله و خدمات بازرگاني استان ادامه داد: بازرسي و نظارت بر اين طرح از طريق سيستم هوشمند مديريت آرد و نان و بازرسي حضوري و گزارش مردمي انجام خواهد شد و مردم در صورت مشاهد تخلفات نانوايان به سامانه 124 و يا به واحد بازرسي مديريت هاي جهاد کشاورزي يا تعزيرات و يا اتحاديه نانوايان و اتاق اصناف مراجعه کنند.
وي افزود: در اين مرحله 46درصد نانوايان استان افزايش سهميه و 28درصد بدون تغيير و 26درصد کاهش سهميه شده اند که اين تغييرات در هر دهه توسط سامانه نانينو به طور هوشمند نسبت به فعاليت نانوايان در دستگاه پوز مربوطه استخراج و سهميه تخصيص خواهد يافت.
وي افزود: سهميه تخصيصي به نانوايي هاي استان براساس تراکنش‌هاي آنان در سامانه نانينو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام مي شود و سهميه آرد نانواياني که در اين بستر فعاليت نمي کنند، قطع مي شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار