معاون امور فرهنگی و جوانان استان خبر داد:

رتبه اول معاونت فرهنگی جوانان استان برای ششمین سال متوالی / یک میلیون و سیصد جوان در استان وجود دارد / برنامه های هفته جوان تشریح شد 

1401/12/09 - 12:28 - کد خبر: 88071
جلسه

نصر: معاون امور فرهنگی و جوانان استان گفت: ارزیابی عملکرد کلی که در معاونت های جوانان در کشور انجام شده و طبق شاخص های اعلام شده معاونت امور فرهنگی و جوانان استان آذربایجان شرقی رتبه اول کشور برای ششمین سال متوالی را کسب کرده است. 

به گزارش نصر، "امیر تقی زاده" صبح امروز 9 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جوان، گفت:11 الی 17 اسفند بمناسبت هفته جوان نام گذاری شده است.
وی ادامه داد: همدلی که بین دستگاه های استان برای این هفته وجود دارد جای تقدیر و تشکر دارد.
تقی زاده خبر داد: بر حسب ارزیابی عملکرد کلی که در معاونت های جوانان در کشور انجام شده و طبق شاخص های اعلام شده معاونت امور فرهنگی و جوانان استان آذربایجان شرقی رتبه اول کشور برای ششمین سال متوالی را کسب کرده است. 
معاون فرهنگی و جوانان استان توضیح داد: میلاد حضرت علی اکبر بمناسبت روز جوان نام گذاری شده است و روز های هفته جوان بنام های مختلف نام گذاری شده است؛ جوان مومن، خود باروی معتقد به اصل ما می‌توانیم، عدالت و مبارزه با فساد و... نام گذاری شده است.
وی خبر داد: آخرین آماری که از جمعیت جوان استان داریم بیش از یک میلیون و سیصد جمعیت جوان است، 644 هزار نفر دختران و 660 هزار نفر پسران تشکیل داده است.
وی به برنامه های هفته جوان اشاره کرد و گفت: پنجشنبه 11 اسفند حضور در گلزار شهدای استان و تجلیل از شهدای جوان و تجلیل از خانواده جوان ترین شهید استان صورت خواهد گرفت. 
وی ادامه داد: کلیه ائمه جمعه به مسائل مربوط به جوانان در نماز جمعه پرداخت خواهند کرد. 
وی با بیان اینکه جشنواره تجلیل از 12 جوان نمونه و برتر استان صورت خواهد گرفت، گفت: 57 محور در حوزه جوانان برتر شناسایی شده است که از این 57 شاخص 12 نفر بعنوان جوان برتر معرفی شده اند محور های این جشنواره قرآن، فیلم، خادم اهل بیت، ورزش و...  بوده است. 
تقی زاده با اشاره به برنامه هفته جوان توضیح داد: کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج در طول هفته جوان بصورت رایگان مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده خواهند پرداخت که تاکنون 13 هزار نفر در حوزه آموزش های پیش از ازدواج تحت پوشش قرار گرفته اند. 
وی در ادامه به برگزاری جشنواره سرباز نمونه اشاره کرد و گفت: امسال هفتمین جشنواره سرباز جوان را برگزار خواهیم کرد و در یگان های مختلف از 17 سرباز نمونه به میزبانی پدافند هوایی شمالغرب کشور تجلیل خواهد شد. 
وی با خبر این که بازدید از موزه های استان در روز جوان رایگان است، گفت: اردوی راهیان نور و اردوی راهیان امید برای سربازان از دیگر برنامه های هفته جوانان است. 
تقی زاده گفت: اولین استانی بودیم که دبیرخانه کمیته نیروهای مسلح را راه اندازی کردیم، طرح سرباز مهارت یکی از نتایج این کمیته بوده است.
وی با اشاره به بزرگترین آسیب در حوزه جوانان، گفت: با آسیب های نو پدید در جامعه مواجهیم، آن چه در بین جوانان دیده می شود ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی است که در حوزه جوانان با شکل دیگری نمود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به مسائل اقتصادی که در کشور وجود دارد جوان فکر می‌کند باید برای همه مسائل یک شبه دست یابد، از دیگر مشکلات ترس از شروع کردن است، نظام مهارتی قوی نیست که اعتماد به نفس در جوان را بیافریند.
در پایان "سعید همتی" معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت ثبت احوال استان گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 20 هزار مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است و از این میان 7 هزار و 480 مورد طلاق بوده است که 8 درصد افزایش یافته است. 
انتهای پیام/

پژوهشیار