رئیس سازمان غذا و دارو:

خودکفایی در تولید ۸۳ درصد مواد دارویی اثر تحریم‌ها را خنثی کرد

1401/12/08 - 13:01 - کد خبر: 88016
داروخانه

نصر: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خودکفایی کشور در تولید ۸۳ درصد مواد دارویی، اثر تحریم ها که توسط دشمنان حاکم شده را خنثی کرده است.

به گزارش نصر، سید حیدر محمدی در نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذه، دارو و تجهیزات پزشکی که روز دوشنبه در مصلی امام خمینی برگزار شد، افزود: در حال حاضر۴۷۵ شرکت دارویی، ۳۷۴ شرکت محصولات غذایی و فناوری‌های کشاورزی، ۳۲۸ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی بصورت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و از وابستگی به واردات خارج شده و تا حدودی به خودکفایی رسیده ایم.
وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه به عنوان شرکت‌های برتر حاضر هستند و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند تا با مجموعه ها و دستگاهای مرتبط وزارت صنعت، بازرگانی، گمرگ و غیره ارتباط بگیرند و به توانمندی‌های خوبی را در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی با فعالیت این شرکت ها دست یافته ایم.
محمدی تاکید کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی به توانمندی رسیدیم، بطوریکه برای نخستین بار شتاب دهنده خطی، ماشین های بیهوشی و دیالیزی تولید شدند، آنها نیاز به حمایت دارند تا در مراکز درمانی مورد استفاده قرار بگیرند.
به گفته وی، کاهش وابستگی ما به واردات افتخار بزرگی است در شرایطی هستیم که تحریم ها به برکت توانمندی دانشمندان و شرکت های فناور، در تامین دارو و محصولات غذایی اثر گذار نبوده است، جا دارد همچنان اثر تحریم ها را خنثی کنیم نیاز به حمایت از شرکت های دانش بنیان داریم.
محمدی اظهارداشت: در کنار این نمایشگاه از تعدادی محصولات مانند داروی آلبومین که در داخل تولید شده و فاکتور خونی و فرآورده حاصل از پلاسما، داروی سلول درمانی داروی بیهوشی، داروی درمان پرفشاری خون و دارویی برای بیماران قلبی که تپش قلب نامنظم دارند رونمایی می شود.
وی در پایان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه تقدیر از تولیدکنندگان است تا با دلگرمی و حمایت بیشتر به تولید برآورده های دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی بپردازند.
انتهای پیام/

پژوهشیار