مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور؛

جزئیات ثبت‌نام آزمون ارشد اعلام شد/آغاز ثبت نام از ساعت ۱۶ امروز

1398/09/16 - 13:26 - کد خبر: 8781
کنکور

نصر: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام جزئیات و شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در این آزمون تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حسین توکلی در گفت و گویی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت کنندگان بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از ساعت ۱۶ امروز شنبه ۱۶ آذر تا ۲۵ این ماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با آغاز ثبت نام منتشر خواهد شد، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند. 

 

هزینه ثبت نام آزمون ارشد

توکلی تاکید کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۴۵۰ هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

به گفته وی، داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۸ هزار تومان دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

 

توزیع کارت آزمون ارشد از ۲۵ فروردین

توکلی گفت: داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۲۵ تا روز چهارشنبه ۲۷ فروردین با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. 

 

زمان برگزاری آزمون ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ و همچنین بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور روزهای پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ فروردین ماه ۹۹ در حوزه‌های مربط برگزار می‌شود.

به گفته وی، کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان آزمون فوق از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی  سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد، لذا تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار