شهردار خبر داد:

تقویت گردشگری با ایجاد فضای سبز در خانه مشروطه تبریز

1401/12/03 - 15:34 - کد خبر: 87746
خانه مشروطه

نصر: شهردار تبریز از تملک اطراف خانه مشروطه تبریز برای احداث فضای سبز و ایجاد محیط مفرح و شاد برای گردشگران خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار، چهارشنبه سوم اسفندماه، در جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: هریک از مناطق دهگانه شهرداری بر اساس واقعیت‌های موجود و نیازهای احصا شده بودجه خود را تنظیم کرده اند.
وی در خصوص اهمیت توجه به احیای هویت فرهنگی و تاریخی شهر تبریز گفت : خانه مشروطه یکی از هویت‌های شهر و داشته های تاریخی تبریز است.
وی افزود: سال آینده با ایجاد فضای سبز پیرامون خانه مشروطه محیط شاد و مفرحی برای شهروندان و گردشگران ایجاد می کنیم.
هوشیار در این باره ادامه داد: شهرداری منطقه ۸ مکلف شده در اطراف خانه مشروطه اقدام به تملک کند تا با ایجاد فضای سبز این خانه هم مانند باغ موزه ستارخان به فضای گردشگری در بافت تاریخی فرهنگی شهر تبدیل شود.
شهردار تبریز همچنین از هزینه‌کرد ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری برای تملک کامل خانه باقرخان طی سال جاری خبر داد و گفت: در صورتی که این پروژه موکول به سال آینده می شد، شهرداری تبریز باید ۱۵۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه می کرد.
وی افزود: شهرداری تبریز در کنار وظایف روزمره خود و اجرای ده‌ها پروژه‌ عمرانی و رفاهی، توجه ویژه‌ای به اماکن تاریخی و فرهنگی شهر داشته و در راستای صیانت از این ابنیه تاریخی و رفع نگرانی شهروندان و فعالان این حوزه، اجرای پروژه‌های نیابتی دیگر دستگاه‌ها را بر عهده گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار