مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی؛

صدور کارت ملی در آذربایجان شرقی سرعت گرفت

1401/12/02 - 11:07 - کد خبر: 87633
کارت ملی

نصر: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به کند شدن صدور کارت ملی در سال‌های گذشته، از سرعت گرفتن روند صدور کارت ملی در سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد حیرت انگیز چرندابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: در سال ۱۳۹۷ بنا به دلایل متعدد صدور کارت های ملی در سراسر کشور کند و حتی در مواقعی متوقف شد به گونه ای که اواخر سال ۱۳۹۹ به طور کامل این امر متوقف شد و هیچ کارتی در استان ها صادر نشد.
وی با بیان اینکه صدور کارت ملی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ از سر گرفته شد، اظهار کرد: بر همین اساس سایتی در سازمان ثبت احوال راه اندازی شد تا متقاضیان بدون مراجعه به ادارات نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند که این امر در آذربایجان شرقی نیز شروع شد و هم اکنون تداوم دارد.
حیرت انگیز چرندابی ادامه داد: بر همین اساس پارسال تعداد ۳۲۲ هزار و ۱۲۵ فقره کارت ملی برای مردم آذربایجان شرقی و در ۱۰ ماهه سالجاری نیز تعداد ۱۳۴ هزار و ۵۶۸ فقره برای متقاضیان صادر شده است و این عملیات هم اکنون نیز ادامه دارد.
وی مجموع تعداد متقاضیان در نوبت کارت ملی آذربایجان شرقی را در حال حاضر ۳۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار مربوط به ثبت نام های آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا زمان حاضر را شامل می شود که تلاش ما بر این است تا این تعداد کارت ملی تا پایان سالجاری تحویل شود.
حیرت انگیز چرندابی گفت: تاکنون برای جمعیت چهار میلیون و ۹۶ هزار و ۵۲۸ نفری آذربایجان شرقی که از این تعداد دو میلیون و ۹۹۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال هستند، به تعداد دو میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۳۹ فقره کارت ملی صادر شده است.
وی راه اندازی سامانه های مختلف الکترونیکی سازمان ثبت احوال را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم طی ماه های اخیر عنوان کرد و افزود: در این راستا سامانه "سهیم" که در هفته دولت امسال ایجاد شد ، ۹ خدمت از جمله ثبت نام برای دریافت کات ملی، ثبت شکایات، تحویل نشانی و پایگاه اطلاعات خانواده را به صورت رایگان انجام می دهد.
حیرت انگیز چرندابی اعلام هر گونه تغییر در آدرس محل سکونت افراد را ضروری دانست و اظهار کرد: آحاد مردم که تغییراتی در نشانی آنها ایجاد شده است می توانند با مراجعه به سامانه مزبور که دی ماه امسال راه اندازی شد، نسبت به ایجاد تغییرات اقدام کنن و نیازی به مراجعه به ادارات ثبت وجود ندارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار