معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

درخشش دانشگاه تبریز در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی

1401/12/01 - 16:28 - کد خبر: 87606
دانشگاه تبریز

نصر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی دانشگاه تبریز در جایگاه ۷۴-۵۱ قرار گرفت.

به گزارش نصر، دکتر جلال شیری، در گفت وگو با ایسنا، افزود: بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تبریز در مجموع در جایگاه ۷۴-۵۱ قرار گرفته و جایگاه آن در بخش پژوهش ۳۴، آموزش ۱۹۵، فعالیت های بین المللی ۷۴ و نوآوری ۲۹۴ در بین کل ۳۴۷ دانشگاه از ۲۸ کشور اسلامی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در رتبه بندی جهانی ۲۰۲۱ (ISC)، تعداد ۲۴۲۲ دانشگاه از ۱۱۱ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشتند که سهم ایران ۶۳ دانشگاه بود، تصریح کرد: در رتبه بندی جهانی ۲۰۲۲ (ISC)، تعداد ۳۴۷ دانشگاه از ۲۸ کشور اسلامی حضور داشتند که ترکیه با ۹۰ دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران با ۶۳ دانشگاه بیشترین تعداد را داشتند.
به گفته وی، رتبه بندی جهانی (ISC)، به منظور رتبه بندی دانشگاه های جهان در معیارهای خود، مهمترین ماموریت های دانشگاه ها ( پژوهش، آموزش، فعالیت های بین المللی و فناوری و نوآوری ) را در نظر می گیرد و بر این اساس دانشگاه ها را مورد سنجش قرار می دهد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اضافه کرد: رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط(ISC)، بدون خود اظهاری دانشگاه ها انجام می شود و دانشگاه هایی مورد بررسی قرار می گیرند که حداقل ۸۵۰ مدرک در سال های ۲۰۲۰- ۲۰۱۸ در پایگاه وب آو ساینس به ثبت رسانده باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار