عضو مجلس خبرگان:

۲۲ بهمن مایه فخر ملت ایران است

1401/11/21 - 17:12 - کد خبر: 87022
آیت الله محمدتقی پورمحمدی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ۲۲ بهمن برای ملت ایران مایه شرف و فخر است و پیروزی انقلاب اسلامی در این روز بزرگ، عزت و سربلندی را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

به گزارش نصر، «محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مراغه افزود: دشمنان زمانی ادعا می‌کردند که انقلاب امام خمینی(ره) به ۴۰ سالگی نخواهد نرسید اما اکنون ۴۴ سال از این نظام مقدس می‌گذرد و به زودی وارد ۴۵مین سال می‌شویم.
وی ادامه داد: زمانی هم دشمنان اینگونه تحلیل می‌کردند که اگر آیت‌الله خمینی(ره) از دنیا برود، انقلاب از هم می‌پاشد اما به کوری چشم دشمنان ۲۴ ساعت پس از رحلت امام، خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) به عنوان رهبر انتخاب شد و امام‌گونه این ملت را رهبری کرد.
وی خاطره‌ای از نخستین دیدارش با امام خامنه‌ای پس از انتخاب به عنوان رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: در محضر آیت‌الله ملکوتی به دیدار رهبری رفتیم و وقتی به بیت وارد شدیم، «سیدیحیی صفوی» در حال خروج بود؛ آیت‌الله ملکوتی از آقای صفوی راجع به رهبری سئوال کرد و ایشان فرمودند «خمینی در قامت یک جوان جایگزین وی شده است».
امام جمعه مراغه اضافه کرد: اکنون که ۳۴ سال از دوره زعامت و رهبری امام خامنه‌ای می‌گذرد، همواره آن توصیف آقای صفوی در ذهن بنده نقش بسته است.
آیت‌الله پورمحمدی بیان کرد: امام خامنه‌ای طی این مدت امام‌گونه در برابر همه حوادث ایستاده و با سخنرانی‌هایش، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.
وی ادامه داد: در دوره رهبری امام خامنه‌ای توطئه‌های دشمنان بسیار بوده که آخرین مورد آن فتنه اخیر است اما این کشور مقتدر مدتی پس از همه توطئه‌ها به آرامش همیشگی خود بازگشته است.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح نخواستند تا در فتنه اخیر خون مردم روی زمین بریزد، بیان کرد: اغتشاشات در عرض چند ساعت قابل جمع کردن بود اما نیروهای انتظامی بدون اسلحه در میان اغتشاشگران حضور می‌یافتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عظمت و افتخار انقلاب اسلامی باید حفظ شود، اضافه کرد: ملت ایران فردا و همچون گذشته با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به صحنه می‌آیند و علاوه بر تجدیدبیعت با رهبری، نشان می‌دهند که حامی جمهوری اسلامی هستند.

زلزله ترکیه قلب هر انسانی را درد می‌آورد
امام جمعه مراغه به زلزله اخیر ترکیه که در چند کشور منطقه نیز احساس شد، اشاره کرد و گفت: هنوز برخی از مناطق در ترکیه و سوریه آواربرداری نشده است و وضعیت مناطق زلزله‌زده دراین دو کشور دوست و همسایه، قلب هر انسانی را به در می‌آورد.
آیت‌الله پورمحمدی با یادآوری این موضوع که سوریه در تحریم آمریکا قرار دارد، اضافه کرد: تنها چند کشور از جمله ایران به کمک آنان رفته‌اند و آمریکا اخیر برای سه ماه به کشورهای مختلف جهت امدادرسانی در سوریه اجازه صادر کرده است که ذلت کشورهای تابع آمریکا را به خوبی نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در برابر آمریکا ذلیل هستند، بیان کرد: آنان برای کمک‌رسانی و انجام یک کار انسان‌ دوستانه هم باید از آمریکا اجازه بگیرند.
آیت‌الله پورمحمدی با طرح این سئوال که «اروپا این ذلت را چگونه قبول کرده است؟» اظهار داشت: آنانی که از حقوق بشر دم می‌زنند و از حقوق حیوانات دفاع می‌کنند، برای کمک‌رسانی به انسان‌ها در سوریه باید از آمریکا اجازه بگیرند.
وی خطاب به برخی از جوانان که در داخل کشور از ارتباط با آمریکا سخن به میان آورند، بیان کرد: تبعیت از آمریکا یعنی ذلیل شدن و گوش به فرمان او بودن.
وی همچنین از مردم شهرستان خواست تا در حد توان خود از زلزله‌زدگان ایران، ترکیه و سوریه حمایت کنند و حس نوع‌ دوستی ایرانی‌ها را به نمایش بگذارند.
به گزارش ایرنا امام جمعه با اشاره به شدت زلزله ترکیه و خرابی‌هایی که به بار آورده است، زلزله روز قیامت را یادآوری کرد و از نمازگزاران خواست تا تقوا را رعایت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار