مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی:

طرح «اقدام ملی تامین مسکن» با توان تعاونی‌ها محقق می‌شود

1398/09/15 - 10:39 - کد خبر: 8702
مسکن

نصر: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی گفت: اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن بهترین ابزار دولت برای اجرای طرح «اقدام ملی تامین مسکن» و ساخت مسکن‌های ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد است.

به گزارش نصر؛  سیروس محمدزاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به تاکید دولت برای اجرای طرح اقدام ملی تامین مسکن افزود: اتحادیه ها و تعاونی ها توان بالایی دارند و می توانند در اجرای این طرح کمک حال دولت باشند.

وی اظهار داشت: دولت بجای اینکه به دنبال پیمانکار باشد و مشارکت آنان را جلب و صلاحیت شان را بررسی و تائید کند می تواند از ظرفیت اتحادیه ها و تعاونی های مسکن در تحقق اهداف این طرح استفاده کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه براساس آمار کارشناسان نیاز سالانه کشور به تولید مسکن بین یک تا ۱.۵ میلیون واحد مسکونی است، گفت: طبق آمار موجود هم اکنون سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که در این زمینه دچار عقب افتادگی هستیم.

محمدزاده، ادامه داد: در طول ۴۰ سال عمر نظام مقدس اسلامی دولت های مختلفی برای ساماندهی مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد طرح های ویژه ای مانند مسکن اجاره ای، مهر، اجتماعی، حمایتی و ملی ارایه کرده اند که اجرای آن ها در ادامه با مشکلاتی مواجه شده است.  

وی یادآوری کرد: در این طرح ها تعهدهای دولت به علت عدم واگذاری زمین در حد رایگان به سازندگان عملی نشده است چراکه اکنون در کلانشهرها و شهرهای بزرگ زمین ارزان قیمت وجود ندارد در حالیکه اتحادیه ها و تعاونی های مسکن می توانند در این زمینه به دولت ها کمک کنند.

میرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت و توان این اتحادیه در ساخت مسکن ارزان قیمت برای کارکنان دولت و اقشار کم درآمد در سطح استان گفت: این اتحادیه در راستای سیاست های کلان نظام مقدس اسلامی در سال ۵۹ برای تامین مسکن کارکنان دولت،  ساماندهی مدیریت تعاونی های مسکن و همسوسازی تعاونی ها برای ساخت مسکن ارزان قیمت در استان تاسیس شده است.

محمدزاده، با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۵ تعاونی مسکن زیرپوشش این اتحادیه است، افزود: از ابتدای تاسیس این اتحادیه تاکنون فعالیت های عمرانی زیادی در نقاط مختلف تبریز و سایر شهرهای همجوار انجام داده و پس از احداث واحدهای مسکونی آن ها را در اختیار کارکنان دولت قرار داده است.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی این اتحادیه ۲ شهرک مسکونی مدرن و فوق مدرن را در دست اجرا دارد که شامل شهرک های «آذران» و «سبلان» است که به صورت قطعات آماده و مجتمع آپارتمانی طراحی شده اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی گفت: شهرک آذران در جوار شهرک خاوران طراحی،  آماده سازی و قطعه بندی شده و تاکنون ۸۵ درصد از قطعات آن به اعضا واگذار شده است.

محمدزاده، افزود: این شهرک دارای ۱۲۰ هکتار بوده که ۸۵ درصد آماده سازی، خیابان کشی و جدول گذاری آن اجرا شده و به زودی بقیه آماده سازی نیز اجرا می شود و تا شهریور ۹۹ این عملیات به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه قطعات این شهرک ویلایی، آپارتمانی، مسکونی و تجاری است، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد قطعات این شهرک ویلایی است که به اعضا واگذار شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار