استاندار آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی ایران همچنان الهام بخش ملت‌های آزادی خواه است

1401/11/21 - 12:09 - کد خبر: 87007
سردار عابدین خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب مردم ایران در چهل و چهارمین سالگرد خود، همچنان منبع خودباوری و بالندگی و الگوی الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب به شمار می‌رود.

به گزارش نصر، عابدین خرم در پیام خود، مردم همیشه در صحنه استان را برای حضور باشکوه در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت کرد.
متن پیام استاندار آذربایجان شرقی به این شرح است:
انقلاب اسلامی ایران یکی از حوادث تاثیرگذار و عناصر ماندگار در تاریخ معاصر جامعه بشری است که اثرات عمیق آن بر شرایط و مناسبات قدرت در نظم جهانی قابل انکار نیست. انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از دو مولفه قدرتمند پشتیبانی مردم و رهبری عالمانه و مجاهدانه، در چهل و چهارمین سالگرد خود، همچنان منبع خودباوری و بالندگی و الگوی الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب به شمار می‌رود. شکل‌گیری جنبش‌های آزادی‌خواهانه، گسترش محور مقاومت در برابر استکبار و ایستادگی دولت‌های استقلال‌طلب در برابر زورگویی‌های نظام سلطه، همه از جلوه‌های عینی انقلاب اسلامی در فضای منطقه‌ای و جهانی است.
انقلاب اسلامی ایران با ترکیب "دین و سیاست" در حوزه عمل، گفتمان جدیدی از نظام حکمرانی را در برابر مکاتب شرقی و غربی وارد ادبیات سیاسی جهان کرد؛ تاسیس نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام مردم‌سالاردر چارچوب نظام معرفتی اسلام، الگویی متعالی از همزیستی دین و سیاست در مسیر رشد و توسعه جامعه ارائه کرده است. این الگوی متعالی، نشان از آن دارد که سیاست بدون دین، عدالت و اخلاق، جامعه انسانی را از کمال و توسعه حقیقی باز می‌دارد.
مطالعه عمیق گفتمان سیاسی جمهوری اسلامی که در بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری تبیین شده است، نشان می‌دهد که هدف غایی این گفتمان نو، بسط عدالت و اخلاق در بستر نظام سیاسی است؛ این نگرش جامع و اصولی، یک مقدمه ضروری هم داشته است و آن، افزایش اقتدار، کارآیی و کارآمدی نظام اسلامی است که در راهبرد اساسی دولت مردمی سیزدهم با شعار "دولت مردمی و ایران قوی" تبلور یافته است.
بدون تردید پای‌بندی عملی به این شعار راهبردی و تلاش در جهت تحقق همه‌جانبه آن، از یک سو ضامن حفظ استقلال، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر زمینه‌ساز حرکت مستمر به سوی رشد پایدار، توسعه متوازن و عدالت اجتماعی.
انقلاب اسلامی ایران در پنجمین دهه از تاریخ پرافتخار خود، همچنان بهره‌مند از عواملی است که وقوع این انقلاب را رقم زد؛ با وجود دشمنی‌های پی‌درپی قدرت‌های بزرگ در طول ۴۴ سال گذشته، نظام جمهوری اسلامی به پشتیبانی ملت بزرگ ایران و با هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، ذره‌ای از آرمان‌های والای خود عقب ننشسته و به اندازه‌ای از اقتدار و توانایی دست یافته که دشمن را از فکر تهاجم سخت علیه کشور مایوس کرده است.
امروز دشمنان انقلاب اسلامی با سوءاستفاده از برخی نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی، سعی در تخریب افکار عمومی و دلسرد کردن مردم از آینده روشن کشور در پرتو انقلاب اسلامی دارند؛ غافل از آن که، ایرانیان در کوران حوادث و دشواری‌های تحمیلی ۴ دهه گذشته، آب‌دیده شده و به خودآگاهی تاریخی و خودباوری انقلابی رسیده‌اند. مردم ما به خوبی مشکلات درونی جامعه را می‌شناسند و از آن عبور می‌کنند، اما هرگز از اعتقادات، استقلال، آزادی و عزت ملی خود نخواهند گذشت.
نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی و خدمت‌گزار نیز به شکرانه موفقیت‌ها و به پاس قدرشناسی از استمرار حمایت‌های مردمی، با جهاد بی‌وقفه برای رفع مشکلات اقتصادی و دشواری‌های معیشتی تلاش کرده و تحت رهبری داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، مسیر پیشرفت و تعالی روزافزون ایران عزیز را فراهم خواهد آورد.
خدمت‌گزاران مردم شریف و انقلابی استان آذربایجان شرقی نیز در راستای اهداف دولت مردمی و عدالت‌محور، تمام توان و ظرفیت خود را صرف تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و ارتقای شاخص‌های رشد و پیشرفت استان کرده و بعد از این نیز با تلاش مضاعف این مسیر را خواهند پیمود.
اینجانب با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲ بهمن که نماد اقتدار، پیروزی و سرافرازی ملت بزرگ ایران است و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره امام عزیز و همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، از عموم مردم مومن و انقلابی استان آذربایجان شرقی دعوت می‌کنم که همه‌باهم در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، شکوهمندانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و حضور هوشمندانه، بابصیرت و وحدت‌آفرین خود را در پاسداشت مجاهدت‌های امام و شهدا و نگهبانی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار