استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

توسعه معدن، زمینه ساز تحول در منطقه 

1401/11/16 - 23:16 - کد خبر: 86733
پروژه صنعتی و معدنی در تبریز

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، از بهره‌برداری ۲۱۰ پروژه در ۱۸ شهرستان استان با اولویت تبریز، آذرشهر و شبستر در قالب پروژه‌های صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش نصر، عابدین خرم در آیین بهره برداری از  ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۴۳۰۰ نفر و همچنین افتتاح ۴۴ پروژه زیرساختی و زیربنایی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی با اعتبار بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه  به همت دستان توانمند و سربازان جبهه تولید شاهد افتتاح طرح‌های متعدد هستیم که با وجود سختی ها و محدودیت‌ها به واسطه عرقی ملی شان بر  مشکلات فائق آمده‌اند و چرخ کار و تولید را به بهترین شکل به حرکت در آورده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری پروژه هایی به ارزش ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی افتتاح شدند که سه هزار میلیارد تومان از این پروژه‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن است، افزود: در فاصله بین هفته دولت سال قبل تا هفته دولت ۱۴۰۱ نیز پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان مشارکت  بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری رسید.
استاندار اضافه کرد: شاهد تداوم فرآیند تولید در جای جای استان هستیم و این یعنی اشتغال، عدم وابستگی به خارج، ایجاد امید و ساخت آینده‌ای درخشان و با این کار نهال امید در دل همه مردم کشور به ویژه جوانان ایران کاشته می‌شود و چنین دستاوردی با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه تبریزی ها با قیام ۲۹ بهمن خود به ثمر نشستن انقلاب اسلامی را چند سال تسریع کردند و در همه صحنه‌ها و برهه‌ها امتحان خود را به بهترین شکل پس داده‌اند، افزود: مردم این خطه ثابت کرده اند که با وجود همه مشکلات اگر یک قدم از سوی مسئولان برداشته شود قدم‌های متعددی را پشت سر آنها بر می‌دارند.
وی اضافه کرد:پیگیر توسعه بخش معدن هستیم و تنها ۲۵ پروژه دهه فجر امسال با ۱۰۰ نفر اشتغالزایی به این بخش اختصاص دارد.
عابدین خرم با بیان اینکه  با توجه به زوال ناپذیر بودن بخش معدن و نیز رتبه یک معدنی کشور برای آذربایجان شرقی، این استان می تواند زمینه ساز تحول و درخشش در منطقه باشد، افزود: تحقق چنین اهدافی تنها با حمایت از بخش تولید و سرمایه ممکن خواهد بود.
وی از بهره‌برداری ۲۱۰ پروژه در ۱۸ شهرستان استان با اولویت تبریز، آذرشهر و شبستر در قالب پروژه‌های صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: این سه شهرستان بیشترین سهم از پروژه‌ها را دارند و با اجرای آنها ۴۳۶۰ نفر صاحب اشتغال پایدار می شوند.
وی اضافه کرد: ایجاد این این میزان از اشتغال به معنای تحول آفرینی است و پروژه‌هایی با مقیاس کوچک، زود بازده هستند که با جذب و بکارگیری نیروهای متخصص و ماهر اجرا شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار