رئیس سازمان سنجش خبر داد:

اعطای سهمیه به داوطلبان زلزله‌زده خوی با موافقت رئیس‌جمهور

1401/11/16 - 22:05 - کد خبر: 86731
زلزله خوی

نصر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعطای سهمیه ویژه به داوطلبان مناطق زلزله‌زده خوی با موافقت رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش نصر، عبدالرسول پورعباس با اشاره به مشکلات داوطلبان آزمون سراسری در شهرستان زلزله‌زده خوی گفت: به درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه ویژه‌ای برای داوطلبان شهرستان خوی لحاظ خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله شده‌اند، ظرفیتی به میزان حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در آن مناطق و درصورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه‌های استان‌های همجوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به‌مدت حداکثر سه سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می‌یابد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: جزییات سهمیه مناطق زلزله زده خوی شامل کدرشته محل‌های مورد پذیرش در این سهمیه‌ها در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری که هنگام انتخاب رشته منتشر می‌شود به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند و ضمن ایجاد مصدومیت و خسارات جانی، سبب آسیب به واحدهای مسکونی در روستاهای این شهرستان شد.
آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ با تغییراتی برگزار می‌شود. نوبت اول این آزمون ۲۹ و ۳۰ دی گذشته با حضور در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب برگزار شد.
ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ انجام و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و انتخاب رشته و پذیرش نیز مرداد ۱۴۰۲ انجام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار