وزیر دفاع؛

دشمنان، تعالی و پیشرفت علمی ایران را بر نمی‌تابند

1398/09/14 - 14:21 - کد خبر: 8668
فتح الله حقیقی

نصر: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، چشم دیدن تعالی و پیشرفت علمی ایران را ندارند و این وضعیت را برنمی‌تابند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در نهمین یادواره استاد شهید دکتر مجید شهریاری که در محل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان، مدعی طرفداری از ملت ایران هستند، افزود: خون گرانقدر شهدای هسته‌ای کشور، این دروغ بزرگ را افشا کرد و باعث شد تا ملت ایران به خوبی هرچه تمام، عمق کینه و دشمنی آنان را درک کنند.

وی با تاکید براینکه دشمنان ملت ایران، برای مقابله با ارتقای علمی این کشور، دست به ترور دانشمندان هسته ای ما زدند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، شهدا در یک جبهه رودرو به فیض شهادت نایل آمدند اما شهدای هسته‌ای ازجمله دکتر مجید شهریاری در جبهه علم و دانش شهید شدند.

امیر سرتیپ حاتمی با تاکید براینکه شهید شهریاری برای ارتقای علمی این کشور تلاش می‌کرد بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب طی سخنان بسیار حکیمانه و ارزنده خود اظهار داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی به عظمت و اهمیت بسیار بالای شهادت اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت، حاکم است، عزت، عظمت، استقلال و سربلندی آن پایدار خواهد ماند.  

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: اگر دشمنان بخواهند علیه کشوری کاری انجام دهند به حتم به عقبه و فرهنگ آن جامعه نگاه می‌کنند که در مقابله و مبارزه با دشمن چگونه رفتار کرده‌اند و اگر ایستادگی، مقاومت و جنگندگی را از آنان دیده باشد در این صورت در تصمیمات خود علیه آن کشور دچار تردید و دودلی می‌شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید برای مقابله با تروریسم تقدیم شده است تا امنیت کشور حفظ شود، گفت: دشمن در دوران دفاع مقدس، بزرگی ملت ایران را متوجه شد و یقین پیدا کرد که با یک برنامه‌ریزی کوچک، نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد و برای رسیدن به اهداف نامشروع خود، مدعی طرفداری از ملت ایران بود که خوشبختانه بصیرت بالای مردم، ترفندهای آنان را برهم زد.

امیر سرتیپ حاتمی به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در این حوادث، عده‌ای اغتشاشگر به قصد اخلال در امینت، به بانک ها، فروشگاه ها و پمپ بنزین ها، حمله کردند ولی بصیرت بالای مردم، نقشه های آنان را نقش برآب کرد و در این میان زنجانی‌ها حضوری هوشمندانه داشتند که این قابل تقدیر و تحسین است.

وی اظهار داشت: دشمنان برای دستیابی به اهداف خود، برنامه‌ریزی بزرگی کرده و امنیت را نشانه رفته بودند اما با حضور پرشور و باصلابت مردم در صحنه، یک پیروزی دیگر برای ایران اتفاق افتاد.

در این آئین که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه نیز حضور داشتند با اهداء لوح تقدیر از خانواده شهید مجید شهریاری، تجلیل و بیانیه ای نیز قرایت شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار