خبر/

سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت شد

1401/11/09 - 13:06 - کد خبر: 86325
سردار عباسعلی محمدیان

نصر: فرمانده فراجا یا صدور حکمی سردار عباسعلی محمدیان را به عنوان رئیس جدید پلیس پایتخت منصوب کرد.

به گزارش نصر، همزمان با انتشار خبر رسمی انتصاب سردار حسین رحیمی به عنوان رئیس جدید پلیس امنیت اقتصادی فراجا، خبر انتصاب سردار عباسعلی محمدیان، به عنوان رئیس جدید پلیس کشور نیز رسما مورد تایید قرار گرفت. انتصاب سردار محمدیان به عنوان رئیس جدید پلیس پایتخت با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا انجام شده است.
سردار محمدیان پیش از این و از مهرماه سال ۱۳۹۶ با حکم سردار حسین اشتری، فرمانده وقت پلیس کشور در جایگاه فرمانده انتظامی استان البرز فعالیت داشت. اما او چهره‌ای آشنا برای ساکنان پایتخت نیز محسوب می‌شود چرا که از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۶ به عنوان رئیس پلیس آگاهی پایتخت فعالیت داشت و از این منظر نیز صاحب یکی از طولانی‌ترین دوره‌های ریاست بر یکی از پلیس‌های تخصصی پایتخت است.
برخورد با فعالیت شرکت‌های هرمی یکی از اقدامات مهم محمدیان در دوران حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ است. برخورد با باندهای تبهکار و سازمان‌یافته، کاهش آمار جرائم جنایی و مسلحانه از دیگر اقدامات او در پلیس آگاهی پایتخت است و به نظر می‌رسد که با توجه تاکیدات فرمانده فراجا بر مقابله جدی با جرائمی نظیر سرقت، زورگیری و ... در کشور، یکی از جدی‌ترین ماموریت‌های سردار محمدیان در پلیس پایتخت مقابله با همین پدیده باشد.

انتصاب سردار رحیمی به عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا
چالش‌هایی نظیر ترافیک، آلودگی هوا و نظایر آن نیز جزو ابرچالش‌هایی است که محمدیان در دوران مدیریتش بر پلیس پایتخت با آن مواجه خواهد بود. موضوعاتی که البته حل آن به تنهایی برعهده پلیس نیست و نیازمند همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری تهران است.
انتهای پیام/

پژوهشیار