وزیر علوم خبر داد:

معلمی را باید به صورت یک شغل تخصصی دید

1401/11/08 - 13:42 - کد خبر: 86252
محمدعلی زلفی گل

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته‌ها و مشاغلی مانند مهندسی و پزشکی را تخصصی می‌دانیم اما به حرفه معلمی به صورت تخصصی نگاه نمی‌کنیم و این در صورتی است که معلمی جمع همه فضائل است.

به گزارش نصر، محمد علی زلفی گل روز شنبه در سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: آسایش و آرامش بیشتر در جامعه به آموزش و پرورش برمی‌گردد، بنابراین باید برای این حوزه هزینه کنیم تا توزیع متوازن پیش آید.
وی افزود: باید این حقیقت را باور داشته باشیم که همه امور کشور به دست توانای معلمان رقم می‌خورد و به همین دلیل نوع نگاه ما به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان متفاوت است.
به گفته او، براساس مطالعات تطبیقی مشخص می‌شود که کشورهای برتر قدردان معلمان از نظر مادی، وجاهت، امکانات رفاهی و احترام اجتماعی قدر هستند هرچند در کشور ما نیز چنین نگاهی به حرفه معلمی وجود دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان باید به معلمان ابتدایی و به صورت ویژه تر معلم کلاس اول بهای ویژه داده شود، ادامه داد: هر موقع نخبه‌ترین جوانان آرزوی معلمی را داشتند، مسیر جامعه ما درست است و برعکس هر وقت توزیع متوازن استعدادها را نداشتیم یعنی به درستی پیش نرفته ایم.
زلفی گل ضمن تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، گفت: آن دوران سیاه که باعث منقرض شدن مراکز تربیت بدنی شد، باید در تاریخ بماند.
وی اضافه کرد: با فرهنگ درست، فکر و عمل درست هم خواهیم داشت و برای اصلاح جامعه باید در دانشگاه فرهنگیان سرمایه گذاری مادام العمر کنیم و رهبر معظم انقلاب هم تمام قد از این دانشگاه حمایت کردند و اعلام کردند که هر کس بخواهد معلم شود، باید از دانشگاه فرهنگیان عبور کند.
زلفی گل ادامه داد: در آموزش و پرورش هم وزیر به معلمی به عنوان یک شغل تخصصی نگاه می‌کند، معلمان تمام بزرگان آینده را تربیت می‌کنند.
وزیر علوم اظهار کرد: باید بپذیریم تغییر اقلیم آموزشی صورت گرفته، شیوه تدریس، محتوا و نوع برگزاری آزمون‌ها متفاوت شده بنابراین محتوای آموزش در دانشگاه فرهنگیان هم باید بازنگری شود.
زلفی گل افزود: فضای مجازی و فناوری نوین باید در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان دیده شود و باید تغییر اقلیم آموزشی را مطابق نیاز جامعه بومی و مدیریت کنیم و بر این اساس به تربیت معلمان اقدام کنیم.انتهای پیام/

پژوهشیار