افزایش ۳۸ درصدی خرید و فروش سهام در تالار بورس تبریز

1401/11/06 - 11:16 - کد خبر: 86128
بورس، تالار بورس

نصر: سرپرست تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به داد و ستد حدود ۲۶ هزار میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال در بورس تبریز در دی ماه گذشته، گفت: معاملات ماه گذشته افزایش ۳۸ درصدی را نسبت به آذر ماه نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، علی مطیع نوع‌پروری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دی ماه امسال یک میلیارد و ۹۸۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۷۱ سهم و حق تقدم در تالار تبریز داد و ستد شد .
وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد معاملات ماه گذشته این تالار مربوط به خرید و ۴۹ درصد آن مربوط به فروش سهام بود، خاطرنشان کرد: این معاملات توسط ۴۵ کارگزار بورس تبریز انجام شد.
نوع پروری ادامه داد: ارزش سهام خریداری شده در تالار تبریز در دی ماه امسال ۱۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۳۷۸ ریال و ارزش سهام فروش رفته ۱۳ هزار و ۷۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۲۶۷ ریال است.
به گزارش ایرنا، تالار بورس اوراق بهادار تبریز به عنوان دومین تالار بورس منطقه ای ایران در ۲۲ مهر ۱۳۸۲ در تبریز افتتاح شد.
بورس اوراق بهادار منطقه ای تبریز زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می کند و سهام تمام شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در این تالار قابل معامله است.

پژوهشیار